Αρχική Eπικαιρότητα Βλάσης: “Η ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα υπόκειται σε αυστηρούς...

Βλάσης: “Η ίδρυση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα υπόκειται σε αυστηρούς κανόνες”

Την ισχυρή πεποίθησή του ότι το Σ/Ν «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» πρόκειται να ενισχύσει και να θωρακίσει τα δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά και να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες ώστε η χώρα μας να μετατραπεί σε περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, εξέφρασε κατά την τοποθέτησή του στη σχετική συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής, ο βουλευτής Αρκαδίας Ν.Δ. Κώστας Βλάσης.

Γνωρίζοντας, ως Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις ανάγκες της σε βάθος, ο κ. Βλάσης πραγματοποίησε εκτενή αναφορά στις βελτιωτικές ρυθμίσεις που εισάγει το εν λόγω σχέδιο νόμου, οι οποίες δίνουν λύσεις σε πάγια αιτήματα της ακαδημαϊκής κοινότητας. Αναφέρθηκε στην εθνικής σημασίας αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης  μέσω της ίδρυσης νέων τμημάτων και σχολών και μέσω της ενίσχυσής του σε αριθμό φοιτητών, διδακτικό προσωπικό, χρηματοδότηση και υποδομές, ενώ τόνισε και τη γενικότερη αύξηση της χρηματοδότησης σε όλα τα δημόσια πανεπιστήμια, στα οποία μέσω του συνόλου των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης θα επενδυθούν συνολικά περισσότερα από ένα 1 δισ. Ευρώ.

Σχετικά με το ζήτημα της ίδρυσης μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ο κ. Βλάσης τόνισε πως θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο σε οικονομικό όσο και σε ακαδημαϊκό επίπεδο αναβαθμίζοντας το status της χώρας μας διεθνώς.

Ο κ. Βλάσης τόνισε τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα των παραρτημάτων αυτών σημειώνοντας πως είναι υποκριτικό να προτάσσονται φοβικά σύνδρομα, όταν πάνω από 40.000 Έλληνες σπουδάζουν σήμερα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: «Το δημόσιο πανεπιστήμιο, αν έχει να φοβηθεί κάτι, αυτό δεν είναι το άνοιγμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα, αλλά τον κίνδυνο της φθοράς που ελλοχεύει στην αδράνεια και την ατολμία. Γι αυτό κι εμείς επιλέγουμε να κάνουμε ένα άλμα μεγαλύτερο από τη φθορά, να εξελιχθούμε και να μεγαλώσουμε για να μπορούμε να μετρηθούμε και να αναμετρηθούμε με τους καλύτερους».