Αρχική Eπικαιρότητα Νίκη Κεραμέως: «Καλύτερα και περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας» – Ο απολογισμός...

Νίκη Κεραμέως: «Καλύτερα και περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας» – Ο απολογισμός της τετραετίας στην Παιδεία

Την ανάγκη να παρασχεθούν στα παιδιά όλα τα κατάλληλα εφόδια για να πρωταγωνιστήσουν σε έναν ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο υπογράμμισε η Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός Παιδείας ήταν η κεντρική ομιλήτρια στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε τον απολογισμό του έργου του υπουργείου Παιδείας από το 2019 σε εκδήλωση στην οποία παρέστη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών νωρίτερα τη Δευτέρα (20.02.2023).

Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία πανελλαδικά, 25.000 μόνιμοι διορισμοί μετά από 12 χρόνια, επιμορφώσεις, νέοι ορίζοντες εξωστρέφειας στα ελληνικά ΑΕΙ, ενίσχυση της έρευνας και ειδικότητες στα δημόσια ΙΕΚ, είναι μερικές από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος, από το νηπιαγωγείο, έως το πανεπιστήμιο και τη Διά Βίου Μάθηση.

«Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός, να παρέχουμε στα παιδιά μας καλύτερα και περισσότερα εφόδια για να μπορούν πρωταγωνιστήσουν σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο. Να γίνουν δημιουργικοί και συμμετοχικοί πολίτες. Να διεκδικήσουν τα όνειρά τους, να κατακτήσουν τις κορυφές που επιθυμούν. Να είναι ευτυχισμένα». Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι βασική επιδίωξη είναι «η επόμενη γενιά θα είναι πολύ καλύτερη από τη δική μας».

Νίκη Κεραμέως: Εκσυγχρονισμός και αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία

Στη συνέχεια, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στη βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών και την αναβάθμιση του ψηφιακού εξοπλισμού:

«Σήμερα έχουμε πάνω από 90.000 τάμπλετ και λάπτοπ για κάθε σχολείο της χώρας, 665.000 παιδιά, νέοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί έλαβαν voucher για αγορά ψηφιακού εξοπλισμού, ξεκινούν να παραδίδονται αυτές τις ημέρες 177.000 σετ ρομποτικής σε όλα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας και 36.000 διαδραστικοί πίνακες σε όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας καθώς και στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, διασφαλίζουμε ταχύτερο internet σε όλα τα σχολεία και ειδικό προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες», είπε η υπουργός.

Τόνισε επίσης ότι ο προϋπολογισμός για την Παιδεία αυτά τα χρόνια ξεπέρασε τα 6 δισ. ευρώ, ενώ πετύχαμε διπλάσια απορρόφηση πόρων ΕΣΠΑ από 46% (2019) σε 91% (2022).

Αναφερόμενη στις μεταρρυθμίσεις που αφορούν στην ευελιξία και ελευθερία που αποδόθηκε στις σχολικές μονάδες, η κ. Κεραμέως δήλωσε:

«Ενισχύσαμε την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στο διευθυντή, με θέσπιση υποστηρικτικών οργάνων, θεσπίσαμε ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, καθιερώσαμε ένα νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων και αποκαταστήσαμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια, οικοδομώντας ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας, βάζοντας τέλος σε καταλήψεις δεκαετιών, αποδίδοντας το πανεπιστήμιο εκεί που πραγματικά ανήκει: στους φοιτητές, στο προσωπικό του, στην κοινωνία», ανέφερε η υπουργός.

Νίκη Κεραμέως: Μειώθηκε η γραφειοκρατία

Τέλος, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν απλοποιηθεί διαδικασίες και έχει μειωθεί η γραφειοκρατία:

«Μεταξύ άλλων, τα αποτελέσματα πανελλαδικών αποστέλλονται και με SMS, η ανάληψη υπηρεσίας εκπαιδευτικών γίνεται ψηφιακά, σχεδιάσαμε μία ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας σχολείου-γονέων, οι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους για την τοποθέτησή τους, απλουστεύσαμε τη διαδικασία αναγνώρισης ακαδημαϊκών προσόντων μέσω ΔΟΑΤΑΠ, δημιουργήσαμε ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο για τους ΕΛΚΕ, θεσπίσαμε ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων για την πιστοποίηση προσόντων των αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Κατανέμουμε με σαφή, αντικειμενικά και ποιοτικά κριτήρια τη χρηματοδότηση στα ΑΕΙ μας, και όχι κατά την αυθαίρετη κρίση του εκάστοτε υπουργού όπως ήταν προηγουμένως», σημείωσε η υπουργός.

«Το έργο μας στον τομέα της Παιδείας, 4 χρόνια τώρα, είναι στη διάθεση όλων. Να το αξιοποιήσουν, να το κρίνουν, να οικοδομήσουν πάνω στα κεκτημένα πλέον της εκπαίδευσης, που πιστεύουμε πραγματικά ότι αποτελούν μία παρακαταθήκη για το μέλλον», κατέληξε.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ