Στην ίδια εγκύκλιο περιλαμβάνονται επισημάνσεις σχετικά με την υποβολή και την τεκμηρίωση των αιτημάτων β) έγκρισης στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και γ) έγκρισης στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2022-2023.
Οι προθεσμίες:
Η αίτηση του/της γονέα/κηδεμόνα υποβάλλεται στη σχολική μονάδα στην οποία πρόκειται να φοιτήσει ο/η μαθητής/τρια κατά το διδακτικό έτος 2022-2023, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής του/της σε αυτήν. Τα αιτήματα υποβάλλονται στις σχολικές μονάδες φοίτησης των μαθητών/τριών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, τις μέρες λειτουργίας τους έως:
- την Τρίτη 21/6/2022* για την Α/θμια Εκπ/ση
- την Πέμπτη 30/6/2022* για την Β/θμια Εκπ/ση
- και εκ νέου από την Πέμπτη 01/09/2022* έως και Πέμπτη 20/10/2022* και για τις δύο βαθμίδες
- * Κατά τις ημερομηνίες αυτές οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να έχουν καταθέσει το σύνολο των απαραίτητων δικαιολογητικών. Μετά το πέρας των ημερομηνιών αυτών δεν κατατίθεται κανένα δικαιολογητικό ακόμα και αν αυτό έχει εκδοθεί εμπρόθεσμα.
Έγκριση «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης
Η έγκριση για παροχή «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης» για το διδακτικό έτος 2022-2023 κατόπιν αιτήματος του/της γονέα/κηδεμόνα, αφορά σε μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης που φοιτούν σε σχολικές μονάδες του δημοσίου αρμοδιότητας του ΥΠΑΙΘ, για τους/τις οποίους/ες έχει εκδοθεί ανάλογη γνωμάτευση-εισήγηση από το ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή από Δευτεροβάθμιες Επιτροπές Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (Δ.Ε.Δ.Α.) / Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.), της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία βρίσκεται σε ισχύ και καλύπτει το διδακτικό έτος 2022-2023.
Α.1.1. Έγκριση αιτήματος «νέας» παράλληλης στήριξης –συνεκπαίδευσης αφορά:
1. στις περιπτώσεις μαθητών/τριών για τους οποίους υποβάλλεται για πρώτη φορά αίτημα για έγκριση παροχής «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης», κατόπιν ανάλογης γνωμάτευσης από ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή ΔΕΔΑ/ΕΔΕΑ σε ισχύ (χαρακτηρίζεται ως «ΝΕΟ ΑΙΤΗΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ»)
2. στις περιπτώσεις μαθητών/τριών για τους οποίους εκδόθηκε νέα γνωμάτευση-εισήγηση από το ΚΕΣΥ/ΚΕΔΑΣΥ ή την ΔΕΔΑ/ΕΔΕΑ κατόπιν επαναξιολόγησης λόγω λήξης της προηγούμενης (χαρακτηρίζεται ως «ΝΕΟ ΑΙΤΗΜΑ-ΝΕΑ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ/ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»)
3. στις περιπτώσεις μαθητών/τριών που: α) διαθέτουν γνωμάτευση που έχει εκδοθεί πριν την 3/8/2021 (έναρξη ισχύος του ν.4823/2021 (Α΄ 136) και που σύμφωνα με το αρθ. 234 του ιδίου, δεν θίγεται η ισχύς της) και β) αλλάζουν βαθμίδα φοίτησης, ήτοι από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο, απαιτείται νέα γνωμάτευση-εισήγηση από το ΚΕΔΑΣΥ ή τη ΔΕΔΑ/ΕΔΕΑ, (ανεξάρτητα από την ισχύ της) σύμφωνα με τα ισχύοντα κατά τον χρόνο έκδοσής της (χαρακτηρίζεται ως «ΝΕΟ ΑΙΤΗΜΑ-ΝΕΑ ΓΝΩΜΑΤΕΥΣΗ/ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»).
Σημείωση: Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο (Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) όπως και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αφορά στην ίδια βαθμίδα Εκπαίδευσης.
Α.1.2. Έγκριση αιτήματος «ανανέωσης» παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης αφορά:
στις περιπτώσεις μαθητών/τριών, οι οποίοι έχουν λάβει έγκριση για παροχή «παράλληλης στήριξηςσυνεκπαίδευσης» κατά το παρελθόν με την ίδια γνωμάτευση – εισήγηση που βρίσκεται σε ισχύ, ανεξάρτητα από την υλοποίησή της ή όχι και που το ζητούμενο προς κάλυψη σχολικό έτος (2022-2023) συμπεριλαμβάνεται στην εισήγηση της ισχύουσας γνωμάτευσης (χαρακτηρίζεται ως «ΑΝΑΝΕΩΣΗ»).
Εξαιρούνται από τον χαρακτηρισμό «ανανέωση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης» οι περιπτώσεις αλλαγής βαθμίδας, για τις οποίες απαιτείται νέα γνωμάτευση – εισήγηση, σύμφωνα με τα παραπάνω (Α.1.1., περίπτωση 3).
Παιδαγωγική έκθεση αξιολόγησης: Για τις περιπτώσεις μαθητών/τριών που αιτούνται «ανανέωσης» της παροχής «παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης», ανεξάρτητα από την υλοποίησή της ή όχι τα προηγούμενα σχολικά έτη, απαιτείται η σύνταξη παιδαγωγικής έκθεσης αξιολόγησης από τον εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης ή/και από τον εκπαιδευτικό της τάξης η οποία λαμβάνει έναν μοναδικό εμπιστευτικό αριθμό πρωτοκόλλου. Διευκρίνιση: Δεν απαιτείται παιδαγωγική έκθεση αξιολόγησης για τις περιπτώσεις νέων γνωματεύσεωνεισηγήσεων.
Αιτήματα για ανανέωση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης εγκρίνονται όταν:
Το ζητούμενο προς κάλυψη σχολικό έτος (το 2022-2023 εν προκειμένω) έχει ήδη συμπεριληφθεί στην αρχική γνωμάτευση/εισήγηση περιγραφόμενο, είτε ημερολογιακά (π.χ. σχολικό έτος 2022-2023, 2023- 2024 κλπ,) είτε αριθμητικά (π.χ. για τρία (3) σχολικά έτη) είτε περιφραστικά είτε με κάθε άλλο τρόπο, που αναμφίβολα καθιστά προφανή την συμπερίληψη του προς κάλυψη σχολικού έτους στην γνωμάτευση/εισήγηση, και εισηγείται θετικά το οικείο ΚΕΔΑΣΥ/ΔΕΔΑ