Νέες ανατιμήσεις στο κοτόπουλο, το οποίο θεωρείται το πιο φθηνό κρέας που μπαίνει στο καθημερινό τραπέζι των καταναλωτών, «βλέπουν» στελέχη του κλάδου της πτηνοτροφίας, εξαιτίας κυρίως της ανόδου της τιμής των σκληρών σιτηρών.
Από τον Οκτώβριο έως σήμερα, η τιμή πώλησης του κοτόπουλου από τους προμηθευτές προς τις επιχειρήσεις τροφίμων έχει ανέβει κατά 28%-30%. Με αποτέλεσμα βεβαίως, μέρος αυτής της αύξησης να περνά στη συνέχεια και στον τελικό καταναλωτή όπως συμβαίνει άλλωστε και με τα υπόλοιπα προϊόντα, όσο διαρκεί η διαταραχή στη εφοδιαστική αλυσίδα και οι επιχειρήσεις δηλώνουν πλέον αδυναμία να απορροφούν το επιπλέον κόστος με το οποίο επιβαρύνονται.
«Τα πράγματα χειροτερεύουν και θα χειροτερέψουν κι άλλο» τονίζουν χαρακτηριστικά στο CNN Greece στελέχη του κλάδου, εκτιμώντας ότι το επόμενο διάστημα οι επιχειρήσεις θα «αναγκαστούν» να προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις που θα κυμανθούν από 10% έως 20% για να καλύψουν σε ένα ποσοστό την περαιτέρω επιβάρυνση.
Παράλληλα στις επιπλέον επιβαρύνσεις που δέχονται οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προστεθεί η άνοδος της τιμής των υλικών συσκευασίας και βεβαίως το κόστος της ενέργειας, από δύο μάλιστα πλευρές. Εκτός δηλαδή από το κόστος του ρεύματος της επιχείρησης, επιπλέον και από τις δαπάνες για το υγραέριο το οποίο χρησιμοποιείται για τη θέρμανση των πτηνοθαλάμων. Στο ζήτημα της ενέργειας πάντως, οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις εκτιμούν ότι έγιναν διορθωτικές κινήσεις από την πλευρά της κυβέρνησης που έχουν βοηθήσει σε αυτή τη φάση τον κλάδο.
«Δεν έχουμε συναντήσει πότε ξανά στο παρελθόν κάτι αντίστοιχο» τονίζουν για την κατάσταση που βιώνουν ήδη από τα τέλη του περασμένου έτους, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της πτηνοτροφίας. Και βεβαίως όχι μόνον εκείνοι, καθώς η παραπάνω φράση ακούγεται σχεδόν από το σύνολο της αγοράς.
Με τον καταναλωτή πάντως, σε κάθε περίπτωση, να είναι εκείνος που δέχεται στο τέλος, την επιβάρυνση που περνά στο «ράφι» και πλήττει την τσέπη του.
Άλλωστε ενώ διανύουμε τις πρώτες μέρες του Ιουνίου, οι τιμοκατάλογοι που φεύγουν αυτή την περίοδο από τους προμηθευτές προς τα σούπερ μάρκετ και θα ισχύσουν για τον Ιούλιο «δείχνουν» νέες ανατιμήσεις που αφορούν σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων. Παράγοντες της αγοράς οι οποίοι έχουν εικόνα των τιμοκαταλόγων που λαμβάνουν τα σουπερμάρκετ σημειώνουν στο CNN Greece, ότι σε ποσοστό πλέον που φτάνει το 90% οι επιχειρήσεις προχωρούν σε αυξήσεις σε διάφορους κωδικούς ενώ για κάποιες, αυτή είναι η τρίτη ανατίμηση από την αρχή του έτους.