Αρχική Eπικαιρότητα Ιδιοκτήτες ΙΧ: Η εφαρμογή που ανεβάζει την επιδότηση βενζίνης

Ιδιοκτήτες ΙΧ: Η εφαρμογή που ανεβάζει την επιδότηση βενζίνης

Σε ποια προϊόντα μελετάται μείωση του ΦΠΑ

Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο αύξησης της επιδότησης ιδιοκτητών ΙΧ που πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια για προμήθεια βενζίνης και πετρελαίου κίνησης από το ποσό των 13,3 ευρώ το μήνα ή 40 ευρώ το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου στα 15 ευρώ ή 45 ευρώ συνολικά για ιδιοκτήτες ΙΧ της ηπειρωτικής χώρας ενώ θα μπορεί να φθάσει τα 55 ευρώ στα νησιά. Ωστόσο αυτό αν συμβεί αυτό θα αφορά όσους επιλέξουν να κατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο μία ειδική εφαρμογή που θα τους δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή προπληρωμένη χρεωστική κάρτα με το ποσό που τους αναλογεί.

Είναι σαφές ότι με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Οικονομικών αναζητά τρόπο να αυξήσει το ποσό που είναι να εισπράξουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ μετά και τις αντιδράσεις που προέκυψαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης αλλά και απλών πολιτών όταν ανακοινώθηκε ότι η μηνιαία επιδότηση για κατανάλωση βενζίνης είναι μόλις 13,2 ευρώ ή 40 ευρώ για ένα ολόκληρο τρίμηνο.

Στην παράγραφο 13 του άρθρο 81 του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο χρόνος έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη λειτουργία αυτής, οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος. Με την ίδια απόφαση δύναται να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως πέντε (5) ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας».

Τροποποίηση του νόμου

Σύμφωνα με πληροφορίες του Οικονομικού Ταχυδρόμου είναι πολύ πιθανό η αύξηση αυτή να αφορά και τους πολίτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν στο κινητό τους τη σχετική εφαρμογή αλλά θα λάβουν τα χρήματα που τους αναλογούν στον τραπεζικό λογαριασμό τους. Ωστόσο για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του νόμου που ψηφίστηκε την Τετάρτη 23 Μαρτίου.

Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή η αύξηση των 5 ευρώ θα αφορά συνολικά το τρίμηνο της επιδότησης και όχι κάθε μήνα χωριστά. Διαφορετικά θα μιλάγαμε για αύξηση κατά 15 ευρώ αντί για 5 ευρώ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν τίθεται θέμα γενικότερης μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, ούτε και του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Στο σκέλος του ΦΠΑ το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι σε ορισμένα τρόφιμα όπως για παράδειγμα στο ηλιέλαιο που η τιμή του έχει εκτοξευθεί ο ΦΠΑ από 13% που είναι σήμερα να πέσει στο 6%.

Αύξηση της έκπτωσης

Επίσης, στο σκέλος των επιδοτήσεων στο ρεύμα έχει ανακοινωθεί αύξησης της έκπτωσης στα 72 ευρώ/MWh τον Απρίλιο από 40 ευρώ/MWh τον Μάρτιο αλλά ουδείς μπορεί να προβλέψει τι θα συμβεί το Μάιο. Αντίστοιχα στο φυσικό αέριο ανακοινώθηκε συνολική επιδότηση για τον Μάρτιο 40 ευρώ/MWh αλλά για τον Απρίλιο δεν έγινε συγκεκριμένη αναφορά καθώς οι διεθνείς τιμές κινούνται σε ρυθμούς ασανσέρ με ανοδικές τάσεις και άρα θα ήταν παρακινδυμευμένο από τώρα να ανακοινωθεί το ύψος της επιδότησης και για τον Απρίλιο. Με το κλείσιμο όμως του τρέχοντος μηνός θα πρέπει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις.

Τι προβλέπει ολόκληρο το άρθρο που ψηφίστηκε

1. Παρέχεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, προς τον σκοπό συμβολής στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Απριλίου, Μάίου και Ιουνίου 2022.

2. Για τους μήνες της παρ. 1, η οικονομική ενίσχυση ανέρχεται συνολικά στα ακόλουθα ποσά:

α) Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,

β) σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων πλην μοτοσυκλετών -μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,

γ) τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και

δ) τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

3. Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας – μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

4. Η οικονομική ενίσχυση της παρ. 2 πιστώνεται από την ανώνυμη εταιρεία του Ελληνικού Δημοσίου «Κοινωνία της Πληροφορίας Μονοπρόσωπη Α.Ε.» (ΚτΠ Μ.Α.Ε.) μέσω ειδικής εφαρμογής της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) που δημιουργείται από την ΚτΠ Μ.Α.Ε., που εποπτεύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στον δικαιούχο:

α) σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα, που εκδίδεται ειδικά για τον σκοπό αυτόν από πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό, κατά την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 3 του ν. 4557/2018 (Α’ 139), αντίστοιχα, ή

β) σε τραπεζικό λογαριασμό επιλογής του.

5. Η ΚτΠ Μ.Α.Ε. αναλαμβάνει τον τεχνικό σχεδίασμά, την υλοποίηση της ειδικής εφαρμογής, καθώς και την οργάνωση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και άλλων δεδομένων από κάθε πηγή, την τήρηση υπό συνθήκες που διασφαλίζουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα και τη διαθεσιμότητα των δεδομένων και κάθε άλλο θέμα που αφορά στην ομαλή λειτουργία της εφαρμογής, τηρώντας τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που καταχωρίζονται στην ανωτέρω εφαρμογή, συλλέγονται, τηρούνται και τυγχάνουν περαιτέρω επεξεργασίας αποκλειστικά για τον αναφερόμενο στην παρ. 1 σκοπό. Τα ανωτέρω δεδομένα τηρούνται για τους ως άνω σκοπούς για περίοδο δύο (2) ετών και στη συνέχεια διαγράφονται.

6. 0 δικαιούχος, αφότου αυθεντικοποιηθεί με τους προσωπικούς κωδικούς του -διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο αϊτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του. Για τον σκοπό της επαλήθευσης των προϋποθέσεων της παρ. 1, το πληροφοριακό σύστημα της εφαρμογής διαλειτουργεί με τα απαραίτητα μητρώα, καμ ιδίως, με το Φορολογικό Μητρώο και το Μητρώο Αυτοκινήτων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, για έλεγχο ιδιοκτησίας ιδιωτικής χρήσης οχήματος και μοτοσικλέτας, ασφάλισης και πληρωμής τελών κυκλοφορίας. Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

7. Υπεύθυνος επεξεργασίας της ειδικής εφαρμογής ορίζεται η ΚτΠ Μ.Α.Ε., η οποία, ως υπεύθυνη επεξεργασίας, διασφαλίζει την προστασία των δικαιωμάτων των προσώπων, της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με το ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και ιδίως, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (EE L 119) (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων – Γ.Κ.Π.Δ.) και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).

8. Η εν λόγω οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

9. Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης του δικαιούχου και εφόσον πληρούνται οι ως άνω προϋποθέσεις, διαβιβάζονται αποκλειστικά και μόνο για τον σκοπό της παρ. 1 στο πιστωτικό ίδρυμα ή χρηματοπιστωτικό οργανισμό τα στοιχεία του δικαιούχου και, ιδίως, το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, τα οποία είναι απαραίτητα για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, καθώς και ο αριθμός του τραπεζικού του λογαριασμού.

10. H ψηφιακή χρεωστική κάρτα παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022, μετά την πάροδο της οποίας το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

11. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο v<-ct την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.

12. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού της παρ. 1 και την εφαρμογή του παρόντος, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. επιχορηγείται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατόπιν ενίσχυσης των σχετικών πιστώσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από τις πιστώσεις του Ειδικού Φορέα 1023711-0000000 (Γενικές Κρατικές Δαπάνες) του Υπουργείου Οικονομικών.

13. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο χρόνος έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 4, τα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα για τη λειτουργία αυτής, οι απαραίτητες διαλειτουργικότητες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος. Με την ίδια απόφαση δύναται να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως πέντε (5) ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.

(Πηγή πληροφοριών: ΟΤ)

Προηγούμενο άρθροΟ Υφυπουργός και Κορίνθιος βουλευτής Χρίστος Δήμας “σκοράρει” στο νέο γήπεδο των Αγίων Θεοδώρων (φωτο)
Επόμενο άρθροΝ.Ταγαράς : Εύχομαι το νέο γήπεδο των Αγίων Θεοδώρων να φτάσει την ομάδα πολύ ψηλά