Αρχική Eπικαιρότητα Ακήρυχτος πόλεμος στην άσφαλτο: 30 νεκροί κάτω των 25 ετών σε τροχαία...

Ακήρυχτος πόλεμος στην άσφαλτο: 30 νεκροί κάτω των 25 ετών σε τροχαία τον Ιανουάριο

Για την οδηγική κουλτούρα που πρέπει να αποκτήσουν οι Έλληνες οδηγοί μίλησαν στην ΕΡΤ η Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά και ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης με αφορμή τα νέα στοιχεία για τους νεκρούς στην άσφαλτο της Τροχαίας Αττικής, που δείχνουν ότι οφείλονται στην οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή.

“H οδηγική ασφάλεια είναι ένα θέμα παιδείας και πολιτισμού και είναι θέμα πρόληψης. Προσπαθούμε να αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση για να ζούμε σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον που θα προστατεύει τη ζωή. Δυστυχώς, θέλει πολύ προσπάθεια ακόμη. Είναι τραγικό ότι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν είναι μόνο για την Αττική. Μόνο τον Γενάρη, σε όλη τη χώρα, μετρήσαμε πάνω από 30 νεκρούς, κάτω από την ηλικία των 25 χρόνων. Η κατάσταση είναι τραγική”, δήλωσε η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Π. Μυλωνάς“.

Η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει και πολιτική προτεραιότητα

Μιλώντας στην εκπομπή “Συνδέσεις” η κ. Μυλωνά τόνισε ότι πρέπει να προσπαθήσουμε ακόμη περισσότερο. “Χθες ανακοινώσαμε το παγκόσμιο πλάνο για τη δεκαετία για την οδική ασφάλεια. Πρέπει επιτέλους να βάλουμε σε εφαρμογή όλα αυτά που θα μας προστατεύσουν στο δρόμο. Η οδική ασφάλεια πρέπει να αποτελέσει και πολιτική προτεραιότητα”.

Σύμφωνα με την ίδια η οδική ασφάλεια, συγκαταλέγεται από τον ΟΗΕ στα πολύ σημαντικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα όπως το κλίμα, το νερό, η φτώχεια. “Όταν υπάρχει εκπαίδευση δεν θα συμβαίνει αυτό, Το αυτοκίνητο από εργαλείο απόλαυσης και ανάγκης έχει γίνει πλέον εργαλείο επιθετικότητας στα χέρια του κάθε άσχετου”.

Προστατεύουμε το παιδιά όταν το δέσουμε σε συγκεκριμένο κάθισμα με προδιαγραφές

Ο οδηγός αγώνων, Κωνσταντίνος Ιαβέρης, μίλησε στην ΕΡΤ για όλα όσα πρέπει να αλλάξουν ώστε να μην θρηνούμε καθημερινά θύματα στην άσφαλτο.

“Σκοτώνεται κόσμος και ξεκληρίζονται οικογένειες, κλείνουν σπίτια και γονείς χαιρετούν για πάντα τα παιδιά τους. Τα νούμερα που δείξατε είναι ένα μικρό δείγμα από αυτό που συμβαίνει. Μέσα σε ένα μήνα είχαμε 172 παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη. Η Περιφέρεια κατέγραψε, μέσω κάμερας, περίπου 850 κλήσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου την ημέρα (12ωρο), δηλαδή 25.500 κλήσεις το μήνα”, δήλωσε ο κ. Ιαβέρης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στα παιδιά και τη μη χρήση των ειδικών καθισμάτων στα οχήματα, λέγοντας ότι είναι εγκληματικό αυτό που γίνεται. “Πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι γονείς με φοβερά πρόστιμα και κοινωνικές εργασίες. Βάλουν κατά των παιδιών τους. Το παιδί δεν το προστατεύουμε με την αγκαλιά. Το προστατεύουμε όταν το δέσουμε στο συγκεκριμένο κάθισμα με προδιαγραφές”.

Και όπως τόνισε, το ζητούμενο είναι να καταλάβουν οι πολίτες ότι “όλα συμβαίνουν μέσα στις κατοικημένες περιοχές. Όλα συμβαίνουν με κάτω από 40 χλμ. Τα όρια είναι υψηλά μέσα τις κατοικημένες περιοχές”.

Πρώτη είναι η Ελλάδα στην ΕΕ σε θανατηφόρα ατυχήματα με μηχανές

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας “Π. Μυλωνάς” δήλωσε ότι θα πρέπει να υπάρχει γνώση, ενημέρωση και πρόληψη. “Πρέπει να πάψουμε να θρηνούμε θύματα στους δρόμους. Προβλέπονται και οκτώ δείκτες απόδοσης της οδηγικής ασφάλειας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πρέπει να τους υιοθετήσουμε”.

Η κ. Δανέλλη – Μυλωνά δήλωσε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια παρότι είχαμε μείωση κατά 54% σε θανατηφόρα τροχαία, εξακολουθούμε να είμαστε πίσω σε σχέση με την Ευρώπη όπου είμαστε πρώτοι σε θανατηφόρα τροχαία με μηχανές.