Αρχική Ν. Κορινθίας Ελληνική Λύση: Καταγγελίες καταναλωτών προς τoν “ΔΕΔΔΗΕ” Κορινθίας για υπέρογκες χρεώσεις

Ελληνική Λύση: Καταγγελίες καταναλωτών προς τoν “ΔΕΔΔΗΕ” Κορινθίας για υπέρογκες χρεώσεις

Του: Αντώνιου Μυλωνάκη, Βουλευτή Λ’ Ανατολικής Αττικής

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Καταγγελίες καταναλωτών προς τον “ΔΕΔΔΗΕ” Κορινθίας για υπέρογκες

χρεώσεις»

Κύριε Υπουργέ,

Μετά από καταγγελίες πολιτών για υπέρογκες χρεώσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κορινθίας εξέδωσε Δελτίο Τύπου σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του “ΔΕΔΔΗΕ” Κορίνθου. To άνω Δελτίο Τύπου αναφέρεται στη Νομοθεσία Προστασίας των Καταναλωτών, με βάση την οποία, ο “ΔΕΔΔΗΕ” εισπράττει σε κάθε λογαριασμό που εκδίδεται Τέλη για την λειτουργία, την συντήρηση και την ανάπτυξη του Δικτύου Διανομής και την καταμέτρηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Ως εκ τούτου, τα σχετικά Τέλη καλύπτουν κάθε δαπάνη του που συνίσταται στην παροχή ικανοποιητικών υπηρεσιών, ως άνω, χωρίς ανάγκη για επιπλέον κόστος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2251/1994. Συνεπώς, μη νόμιμες κρίνονται οι χρεώσεις, που επιβαρύνουν τους καταναλωτές για κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο 11500, είτε για αναγγελία βλαβών, είτε για καταχώρηση μέτρησης. Επιπρόσθετα, κρίνεται αντιδεοντολογική η πρακτική του «ΔΕΔΔΗΕ» να μην ανακοινώνει στα κατά τόπους τηλεφωνικά κέντρα αναγγελίας βλαβών την όποια βλάβη προκύψει στο εκάστοτε τοπικό δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, γεγονός που επιφέρει ολιγωρία αποκατάστασης των όποιων βλαβών προκύπτουν σε τοπικά δίκτυα, λόγω έλλειψης αμεσότητας επικοινωνίας των καταναλωτών με τα τοπικά κέντρα αναγγελίας βλαβών. Περαιτέρω συνέπεια του τελευταίου αναφερόμενου είναι το ότι εξαναγκάζονται οι καταναλωτές να προστρέχουν σε μονοπωλιακές τηλεφωνικές υπηρεσίες τρίτων για την σχετική πληροφόρηση, με τις σχετικές οικονομικές επιβαρύνσεις να βαρύνουν τους πρώτους.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεσθε να εγκαλέσετε τον «ΔΕΔΔΗΕ», προκειμένου να συμμορφωθεί και να εναρμονισθεί με το τρέχον νομοθετικό πλαίσιο, που προστατεύει τους καταναλωτές, παύοντας την χρέωση στις τηλεφωνικές επικοινωνίες των τελευταίων με τις υπηρεσίες του και παρέχοντας δωρεάν την σχετική δυνατότητα στους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος;
  2. Διατίθεσθε να θεσπίσετε την επί 24ώρου βάσεως λειτουργία των κατά τόπους κέντρων αναγγελίας βλαβών και εξυπηρέτησης καταναλωτών του «ΔΕΔΗΕ»;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ