Αρχική Ν. Αρκαδίας Άμεσα μέτρα για τη στήριξη των ΚΤΕΛ Αρκαδίας ζητά ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Άμεσα μέτρα για τη στήριξη των ΚΤΕΛ Αρκαδίας ζητά ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος κατάθεσε στη Βουλή ερώτηση για τα ΚΤΕΛ Αρκαδίας, αλλά και τα ΚΤΕΛ σε ολόκληρη τη χώρα, τα οποία έχουν περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο. Συγκεκριμένα ρωτά τους αρμόδιους Υπουργούς, με ποια άμεσα μέτρα θα στηριχθούν το ΚΤΕΛ Αρκαδίας ώστε να μην κινδυνεύσουν με οικονομική κατάρρευση και κατάσχεση της  μεταφορικής υποδομή τους καθώς και γιατί τα δάνεια LEASING, τα μοναδικά που παρείχαν με υποχρεωτικό τρόπο οι τράπεζες στους αυτοκινητιστές, δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες για τα ΚΤΕΛ και τους μετόχους.

Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ:  1)Τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή

            2) Τον Υπουργό Ανάπτυξής και Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδη

            3) Τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρα

 

ΘΕΜΑ: « Σε αδιέξοδο οι αυτοκινητιστές του ΚΤΕΛ  Αρκαδίας λόγω μη συμπερίληψης τους στα μέτρα στήριξης για τον περιορισμό της πανδημίας – COVID-19»

Κύριοι υπουργοί,

Η εξάπλωση της πανδημίας στην χώρα και τα συνεχιζόμενα τοπικά και εθνικά lockdown έχουν ως αποτέλεσμα να έχει πληγεί σημαντικά με απρόβλεπτες συνέπειες και κίνδυνο οικονομικής καταστροφής τόσο των εταιρειών ΚΤΕΛ Α.Ε. όσων και των μετόχων  τους. Αυτό γιατί με απόφαση του κράτους η πληρότητα των λεωφορείων καθορίσθηκε στο 65%, η μετακίνηση από νομό σε νομό δεν επιτρέπεται, παράλληλα με την κατάργηση μεταφοράς εκδρομών είτε σχολικών είτε συλλόγων, είτε ιδιωτών και του παγώματος της σύμβασης μεταφοράς των μαθητών τα έσοδα των ΚΤΕΛ μειώθηκαν κατά 95%. Ενδεικτικά στα υπεραστικά δρομολόγια με την Αθήνα (3 με 4 δρομολόγια την ημέρα) η πληρότητα είναι σχεδόν μηδενική.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες έχει επέλθει αδυναμία των μετόχων να ανταπεξέλθουν στα έξοδα όπως ΕΦΚΑ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ , ΕΦΟΡΙΑ κ.τ.λ. λόγω του πολύ μειωμένου ή ανύπαρκτου μερίσματος που εισπράττουν από την ΚΤΕΛ Α.Ε. Τo αδιέξοδο επιβαρύνει και η έλλειψη εφαρμογής οποιοδήποτε μέτρου στα πλαίσια της στήριξης για την αντιμετώπιση της πανδημίας και συγκεκριμένα.

  • ·Τα δάνεια των μετόχων που έχουν πάρει για την αντικατάσταση των λεωφορείων με καινούργια ή ελαφρώς μεταχειρισμένα με την μόνη μορφή δανεισμού που εγκρίνουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας τις δανειακές συμβάσεις LEASING, δεν συμπεριλαμβάνονται σε κανένα μέτρο κάλυψης τόκων ούτε κεφαλαίου όπως συμβαίνει με ανάλογες δανειοδοτήσεις άλλων επιχειρήσεων και επαγγελματιών.
  • ·Τα ΚΤΕΛ και οι αυτοκινητιστές μέτοχοι δεν περιλαμβάνονται  στο πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ (2) που αναμένεται να τρέξει τις επόμενες μέρες .

Το ΚΤΕΛ Αρκαδίας αλλά και τα ΚΤΕΛ της υπόλοιπης χώρας αγωνιούν για το ότι πολύ σύντομα αυτή η κατάσταση θα οδηγήσει σε κατάσχεση των μέσων μεταφοράς (Λεωφορεία) από τις εταιρίες LEASING.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται  οι αρμόδιοι κ. Υπουργοί:

  1. Με ποια άμεσα μέτρα θα στηριχθούν το ΚΤΕΛ Αρκαδίας και τα ΚΤΕΛ της χώρας ώστε να μην κινδυνεύσουν με οικονομική κατάρρευση και κατάσχεση της  μεταφορικής υποδομή τους;
  2. Γιατί τα δάνεια LEASING, τα μοναδικά που παρείχαν με υποχρεωτικό τρόπο οι τράπεζες στους αυτοκινητιστές, δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες για τα ΚΤΕΛ και τους μετόχους;

 

Αθήνα, 19.3.2021

Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ