Αρχική Χωρίς κατηγορία Ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η σχολική χρονιά

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραταθεί η σχολική χρονιά

Το ενδεχόμενο να επεκταθεί το σχολικό έτος -όπως έγινε και πέρσι- άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπογραμμίζοντας πως όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται πάνω στο τραπέζι, ενώ προανήγγειλε την κατάθεση νέου νομοσχεδίου το επόμενο διάστημα που θα αφορά την «αποκέντρωση του συστήματος» για να γίνει το σχολείο «πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο». 

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και αναφερόμενη στην κάλυψη της ύλης, η Νίκη Κεραμέως είπε πως «εξετάζονται πάντοτε όλα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με τους εκπαιδευτικούς μας, προκειμένου να δούμε τι μέτρα μπορεί να χρειαστούν για τη σωστή κάλυψη της ύλης. Θυμίζω ότι πέρυσι είχε επεκταθεί το σχολικό έτος. Όλα αυτά είναι στο τραπέζι και τα εξετάζουμε στο πλαίσιο αυτό».

Επιπλέον, η Νίκη Κεραμέως προανήγγειλε την κατάθεση νέου νομοσχεδίου που θα αφορά την «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος. «Να κάνουμε το σχολείο πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο» είπε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι «από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά στην Ευρώπη». 

«Υπάρχει μια θεμελιώδης διαφορά μεταξύ της Ελλάδας κι άλλων χωρών κι αυτό έχει να κάνει με το πώς είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα. Σας θυμίζω ότι η χώρα μας έχει ένα από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη. Αυτό το αλλάζουμε και θα το αλλάξουμε προσεχώς και με ένα άλλο νομοσχέδιο, στο οποίο αποκεντρώνουμε διαρκώς εξουσίες».

Όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα στην κοινωνία, αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία

«Τα σχολεία και η κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία, άρα όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα κορονοϊού στην κοινωνία αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία» ανέφερε η υπουργός, προσθέτοντας πως «έχουμε δει τις περιοχές που έχουν αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, προφανώς αυτό μεταφράζεται και σε περισσότερα κρούσματα στα σχολεία».

Γι’ αυτόν τον λόγο η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων, όπως είπε,έχει εισηγηθεί αυστηρότερα μέτρα σε συγκεκριμένες περιοχές, εκεί που υπάρχει μεγαλύτερη πίεση στο σύστημα υγείας. «Από εκεί και πέρα αυτό που είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι να τηρούνται υποδειγματικά τα μέτρα και ειδικά στα σχολεία».

Η τηλεκπαίδευση είναι η δεύτερη λύση

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Η τηλεκπαίδευση είναι η δεύτερη λύση που έχουμε, όταν για αντικειμενικούς λόγους δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο δια ζώσης. Παρ’ όλα αυτά είναι γεγονός ότι προχωράει η ύλη κανονικά, η εικόνα που έχουμε είναι ότι πράγματι προχωράει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα» είπε σχετικά με την τηλεκπαίδευση.

«Ωστόσο, ένας τομέας στον οποίο είχε μια χρησιμότητα ήταν στον τομέα της διαχείρισης της πανδημίας και της δυνατότητας που είχαμε να προβλέψουμε οριζοντίως σε όλη τη χώρα την σύγχρονη τηλεκπαίδευση, την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και ούτω καθεξής. Άλλες χώρες δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, να το κάνουν αυτό κεντρικά. Και γι’ αυτό παρατηρούνται πάρα πολύ μεγάλες διαφορές από περιοχή σε περιοχή. Υπάρχουν περιοχές σε διάφορες χώρες της Ε.Ε. που δεν έχουν κάνει καθόλου τηλεκπαίδευση, άλλες που έχουν κάνει λιγότερο ή περισσότερο. Είναι μια θεμελιώδης διαφορά αυτή. Προφανώς όπως και πέρσι, αναγκαστήκαμε να προσαρμόσουμε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας».