Αρχική Ν. Μεσσηνίας Η επιστολή Μητέρας από την Καλαμάτα παιδιού με αυτισμό στον Κ. Μητσοτακη-...

Η επιστολή Μητέρας από την Καλαμάτα παιδιού με αυτισμό στον Κ. Μητσοτακη- Ν. Κεραμέως

Στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απευθύνεται με επιστολή της από την Καλαμάτα η κοινωνική λειτουργός – αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “Η Αγία Σκέπη” Μαρία Λευτάκη ζητώντας απαντήσεις σε καίριας σημασίας ερωτήματα για την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Αναλυτικά η επιστολή:

“Εξοχώτατοι.

Είμαστε οι αόρατοι γονείς εκείνων των αόρατων παιδιών, των ενοχλητικών (σκέφτονται οι περισσότεροι), αυτών που χαλούν την ισορροπία, την τάξη, την αισθητική κάποιων συμπολιτών μας. Των παιδιών με τις διαγνώσεις, τις μαθησιακές δυσκολίες, τις διαταραχές, τις αναπηρίες. Οι οποίοι μείναμε όλο το προηγούμενο διάστημα σε κατ’ οίκον περιορισμό, όπως όλοι άλλωστε, που τα παιδιά μας προσπάθησαν να συμμετέχουν στα μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν μέσω της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, παρόλα τα ευτράπελα και τις αντιξοότητες των πρώτων ημερών του όλου εγχειρήματος, παρόλες τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που σε προσωπικό επίπεδο το κάθε παιδί αντιμετώπισε. Επανερχόμαστε λοιπόν μετά τις διακοπές του Πάσχα για να συμμετέχουμε ξανά στα «τηλε-μαθήματα» που καθημερινά και μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία θα πραγματοποιηθούν, παρόλο που κανείς έως τώρα δεν μας εγγυάται την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των παιδιών μας, ούτε κάποιος μέχρι στιγμής απ’ την πλευρά της κυβέρνησης έχει επιβεβαιώσει ή διαψεύσει τις φήμες ότι hackers διείσδυσαν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παραβιάζοντας το σύστημα ασφαλείας, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.


ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Εν μέσω της πανδημίας του covid-19 έρχεται “νέο” νομοσχέδιο με ρυθμίσεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια, την Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και στοχεύει, όπως όλα σχεδόν τα προηγούμενα νομοσχέδια, που αφορούσαν την Παιδεία, στην εισαγωγή διδασκαλίας νέων μαθημάτων, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας κάποιων άλλων, την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων και σε άλλες λοιπές καινοτομίες…

Ως γονείς μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουμε την “τύχη” να βιώνουμε καθημερινά τα πραγματικά προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας τα οποία αντιμετωπίζουν συχνά την έλλειψη ενσυναίσθησης, ισότητας, δικαιοσύνης, σεβασμού προς τις ιδιαιτερότητές τους.


ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ως γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ένα απαξιωμένο και αποτυχημένο (στα μάτια μας τουλάχιστον) σύστημα γιατί δεν έχει καταφέρει να εμπνεύσει στα παιδιά μας την αγάπη για μάθηση, τη δίψα για γνώση, αδυνατεί να τα εντάξει, να τα ενσωματώσει, αντιθέτως δε, τα περιθωριοποιεί παραγκωνίζοντάς τα.

Ως γονείς και μέσω του Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “Η Αγία Σκέπη” έχουμε πολλάκις απευθυνθεί τόσο σε εσάς, όσο και στους προκατόχους σας με επιστολές διαμαρτυρίας, προκειμένου να συναντηθούμε και να σας αναπτύξουμε τις προτάσεις μας που αφορούν στην συμπερίληψη, την συνεκπαίδευση, την ισότητα, τη δικαιοσύνη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές και αναπηρίες), προτάσεις που βασίζονται στην εμπειρία και το βίωμά μας, που μπορούν να υλοποιηθούν και να συμβάλλουν στην αλλαγή της τρέχουσας δυναμικής που θέλει αυτούς τους μαθητές αδύναμους, ανίσχυρους, εξαρτημένους ή, χειρότερα, ανεπιθύμητους.


ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΟΡΑΤΟΙ

Ως γονείς δεν έχουμε ποτέ μέχρι σήμερα λάβει καμία απάντηση, ούτε φυσικά είχαμε την τιμή κάποιας δια ζώσης επικοινωνίας.

Ως γονείς παιδιών με διαταραχές και αναπηρίες αισθανόμαστε χρόνια τώρα ότι οι κυβερνήσεις σε τούτη τη χώρα επιδεικτικά μας απαξιώνουν, μας αγνοούν, μας γυρνούν τη πλάτη. Ομως αγαπητοί όχι! Δεν είμαστε αόρατοι. Είμαστε εδώ! Και τα παιδιά μας φοιτούν στα σχολεία σας. Φοιτούν σε σχολεία χωρίς προσβασιμότητα για μαθητές ΑμεΑ, σε σχολεία που οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, φθάνουν, αν φθάσουν, με μήνες καθυστέρησης και οι περισσότεροι απ’ αυτούς χωρίς εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Σε σχολεία που οι εκπαιδευτικοί της γενικής αγωγής δεν γνωρίζουν, και αυτή είναι η δική τους επίσημη τοποθέτηση, πώς να συμπεριφερθούν σε μαθητές με αυτισμό, με μαθησιακές δυσκολίες, με ΔΕΠΥ κλπ., όπως επίσης δεν γνωρίζουν πως θα παράσχουν πρώτες βοήθειες σε μαθητές σε κρίση επιληψίας.


ΕΛΛΙΠΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

Σε σχολεία, που παρόλο που δικαιούνται με βάση τον νόμο, δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης, με πολυπληθή τμήματα διδασκαλίας, χωρίς σχολικούς νοσηλευτές. Αποκλεισμένα από τα μουσικά σχολεία της χώρας, μιας και οι εξετάσεις προκειμένου να εισαχθούν σε αυτά οι εν λόγω μαθητές, μόνο αδιάβλητες δεν είναι, όπως και δεν υπάρχει κάποιου είδους νομοθετημένης υποστήριξης κατά τη διάρκειά τους, ούτε η στοιχειώδη γνώση από την πλευρά των εξεταστών, για τις περιπτώσεις ατόμων με αυτισμό και ΔΕΠΥ.

Ολα αυτά πραγματοποιούνται ή καλύτερα δεν πραγματοποιούνται την ίδια περίοδο που ο στόχος σας είναι να εκπαιδεύσετε με συνοπτικές διαδικασίες δασκάλους και καθηγητές στην ηλεκτρονική διδασκαλία, ενώ τόσα χρόνια δεχόσασταν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν διέθεταν ούτε τις στοιχειώδεις γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών… Την ίδια στιγμή που διακαώς επιθυμείτε την πραγματοποίηση της διαδικτυακής διδασκαλίας, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία. Μια διαδικασία που δεν βασίζεται στη δωρεάν παιδεία που είστε υποχρεωμένοι να παρέχετε, ούτε απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, αφού, όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχουν οικογένειες που ζουν χωρίς ρεύμα, χωρίς internet, χωρίς να διαθέτουν laptop ή tablet.


12 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Ως εκ τούτου θα θέλαμε να μας απαντήσετε στα κάτωθι:

Ποιο είναι το επίπεδο της διαδικτυακής ασφάλειας του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου;

Εχουν πραγματοποιηθεί τα απαιτούμενα αναφορικά με τη διαδικτυακή και online ασφάλεια των μαθητών;

Με ποιους τρόπους το εκπαιδευτικό σύστημα σκοπεύει να εντάξει και να ενσωματώσει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα προς υλοποίηση, με στόχο την συμπερίληψη και τη συνεκπαίδευση των μαθητών αυτών;

Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την προσβασιμότητα των σχολείων για μαθητές ΑμεΑ;

Τι σκοπεύετε να πράξετε σχετικά με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης; Υπάρχει η πρόθεση, από πλευράς σας να γίνονται οι τοποθετήσεις αυτών των εκπαιδευτικών από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για όλες τις ώρες που οι μαθητές δικαιούνται; Οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης θα είναι εξειδικευμένοι στον τομέα της ειδικής αγωγής;

Θα υπάρξουν προγράμματα επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, όσον αφορά τον τρόπο προσέγγισης και μεταχείρισης των μαθητών με διαγνωσμένες αναπηρίες και διαταραχές, αλλά και στις περιπτώσεις επιληψίας;

Θα δημιουργηθούν νέα τμήματα ένταξης, όπου αυτό είναι επιβεβλημένο;

Θα υπάρξουν μικρά τμήματα διδασκαλίας στις περιπτώσεις των μαθητών με αυτισμό;

Θα υπάρξουν σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε σχολείο;

Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να στηρίξετε την πρόσβαση και εισαγωγή των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα Μουσικά Γυμνάσια της χώρας;

Αν η παιδεία είναι δωρεάν και απευθύνεται εξίσου σε όλους τους μαθητές, τότε τι σκοπεύετε να πράξετε για όσους, λόγω οικονομικών δυσκολιών και έλλειψης ηλεκτρονικού εξοπλισμού, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα που πραγματοποιούνται μέσω της online διδασκαλίας;

Δεν θα κουράσω άλλο.

Μετά τιμής και εναγωνίως

Εκ μέρους του Συλλόγου «Η ΑΓΙΑ ΣΚΕΠΗ»

Η αντιπρόεδρος

Μαρία Λευτάκη”

Προηγούμενο άρθροΣτον Αρειο Πάγο έφτασε το… ξεμάλλιασμα συζύγου, ερωμένης και πρώην
Επόμενο άρθροTo Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο είναι έτοιμο να υποδεχτεί τους μαθητές του με μέτρα προστασίας