Αρχική Ν. Αχαΐας Πάτρα: Κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα

Πάτρα: Κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα

Στο σημαντικό έργο που προσφέρουν οι τοπικές μονάδες υγείας και εν γένει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, εν μέσω της επιδημίας του κορονοϊού, παρέχοντας πολύτιμες υγειονομικές υπηρεσίες στους πολίτες, ώστε να στηρίζεται το υγειονομικό σύστημα και να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, εστιάζει μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός οικογενειακός γιατρός και διευθυντής του κέντρου υγείας νοτίου τομέα της Πάτρας, Γιώργος Μαντζουράνης.

Επίσης, ο Γιώργος Μαντζουράνης εκτιμά ότι «κινηθήκαμε καλά με τα προληπτικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση και μάλιστα πολύ πιο νωρίς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «η τήρηση αυτών των μέτρων, αποτελεί ένα μεγάλο κατόρθωμα του ελληνικού λαού, ο οποίος δεν ήταν επαρκώς εκπαιδευμένος σε θέματα πρόληψης.»

Παράλληλα, θέτει ζήτημα έλλειψης μέσων προστασίας του υγειονομικού και αναφέρεται στις προσπάθειες που καταβάλλει το ίδιο το προσωπικό για να προστατευθεί.

Ειδικότερα, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Γιώργος Μαντζουράνης για τις τοπικές μονάδες και τα κέντρα υγείας, τονίζει: «Οι τοπικές μονάδες υγείας αποδεικνύουν σήμερα τη χρησιμότητά τους. Βέβαια πάντα ήταν χρήσιμες, απλά τώρα φαίνεται προς τον κόσμο και προς το κράτος. Γιατί αυτές οι δομές με τις υπηρεσίες που προσφέρουν, κρατούν τον κόσμο μακριά από τα νοσοκομεία. Αν δεν υπήρχαν οι τοπικές μονάδες υγείας, τα κέντρα υγείας, τα περιφερειακά ιατρεία, αλλά βεβαίως και οι ιδιώτες γιατροί, αυτή τη στιγμή το σύστημα θα είχε καταρρεύσει, αφού λειτουργούν ως βάση του συστήματος.»

Όσον αφορά στο πώς λειτουργεί αυτές τις ημέρες η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, προσφέροντας υπηρεσίες στους πολίτες, ο Γιώργος Μαντζουράνης, λέει χαρακτηριστικά: «Βιώνουμε την αγωνία του κόσμου για το παραμικρό το οποίο μπορεί να έχει και προσπαθούμε να τον ηρεμήσουμε, να του δώσουμε τις κατάλληλες συμβουλές, να τον πείσουμε να μείνει σπίτι και μόνο αν αλλάξει κάτι να επικοινωνήσει μαζί μας. Αυτή η αγωνία του κόσμου φαίνεται από το γεγονός ότι ο κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα. Ο κόσμος παίρνει τηλέφωνο για το παραμικρό, γιατί φοβάται. Παίρνει τηλέφωνο και περιγράφει τα συμπτώματα που έχει φοβούμενος ότι μπορεί να έχει προσβληθεί από τον κορονοϊό .»

Σε αυτό το σημείο ο Γιώργος Μαντζουράνης αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι γίνεται επιστημονική αξιολόγηση, βάσει των συμπτωμάτων που περιγράφουν οι πολίτες και εξηγεί: «Ένας πολίτης που έχει ένα απλό συνάχι δεν θα μπει μέσα στην μονάδα. Οι οδηγίες δίνονται τηλεφωνικά. Είναι κάτι που πάντα το αποφεύγαμε, αλλά τώρα, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, έχουμε καταλήξει να κάνουμε τηλεφωνική ιατρική και έτσι μόνο τα πιο σοβαρά περιστατικά θα βάλουμε μέσα στη μονάδα για να τα εξετάσουμε.»

Παράλληλα, όπως υπογραμμίζει, «φροντίζουμε και για τη συνταγογράφηση, γιατί ο κόσμος πρέπει να πάρει τα φάρμακά του.»

Αναφερόμενος στο υγειονομικό προσωπικό, ο Γιώργος Μαντζουράνης λέει ότι «έχουμε αγωνία για το τι θα έρθει, διότι μέχρι τώρα δεν έχουμε την πίεση ενός συστήματος, όπως συμβαίνει στην Ιταλία, την Ισπανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.»