Αρχική Eπικαιρότητα Big brother και οι… smart τηλεοράσεις: Στέλνουν προσωπικά δεδομένα σε Netflix και...

Big brother και οι… smart τηλεοράσεις: Στέλνουν προσωπικά δεδομένα σε Netflix και Facebook

Ευαίσθητα δεδομένα των χρηστών διαρρέουν προς διάφορες εταιρείες, όπως το Netflix, το Google και το Facebook, οι έξυπνες τηλεοράσεις που έχουμε στα σπίτια μας, ακόμη και όταν είναι αδρανείς, σύμφωνα με δύο μεγάλες αναλύσεις.

Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, ερευνητές από το Northeastern University και το Imperial College London βρήκαν ότι ένας αριθμός smart τηλεοράσεων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που κατασκευάζονται από τη Samsung και την LG, όπως και οι πλατφόρμες streaming Roku και FireTV της Αmazon έστελαν δεδομένα όπως για παράδειγμα την τοποθεσία και την IP διεύθυνση στο Netflix και σε διαφημιστές.

Τα δεδομένα στέλνονταν είτε ο χρήστης είχε λογαριασμό στο Netflix είτε όχι.

Σε άλλη μελέτη για έξυπνες τηλεοράσεις από το Πανεπιστήμιο του Princeton, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ορισμένες εφαρμογές που υποστηρίζονται από την Roku και την FireTV στέλνουν δεδομένα όπως συγκεκριμένα αναγνωριστικά χρήστη σε τρίτα μέρη, όπως το Google.

Η μελέτη του Northeastern University έγινε σε 81 διαφορετικές συσκευές, και στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πείραμα αυτού του είδους, το οποίο βλέπει το φως της δημοσιότητας, στο οποίο βρέθηκαν «αξιοσημείωτες περιπτώσεις έκθεσης πληροφοριών».

Οι Amazon, Google, Akamai και Microsoft ήταν οι εταιρείες με τις οποίες γινόταν η πιο συχνή επικοινωνία, κυρίως επειδή αυτές οι επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες cloud και δικτύου για έξυπνες συσκευές, σημείωσαν οι ερευνητές.

Το Νetflix δήλωσε: «Οι πληροφορίες που λαμβάνει το Netflix από έξυπνες τηλεοράσεις που δεν έχουν συνδεθεί περιορίζονται στον τρόπο με τον οποίο εκτελείται το Netflix και εμφανίζεται στην οθόνη. Δεν λαμβάνουμε πληροφορίες σχετικά με άλλες εφαρμογές ή δραστηριότητες σε έξυπνες τηλεοράσεις».

Το Facebook δήλωσε: «Είναι σύνηθες για συσκευές και εφαρμογές να στέλνουν δεδομένα σε υπηρεσίες τρίτων, που είναι ενσωματωμένες σε αυτές. Αυτό θα μπορούσε, για παράδειγμα, να περιλαμβάνει μια εφαρμογή που στέλνει δεδομένα στο Facebook για να δημιουργήσει μια περιβάλλον σύνδεσης ή να παρέχει ένα κουμπί “Like”».

Η Google δήλωσε: «Οπως και άλλοι εκδότες, οι προγραμματιστές έξυπνων εφαρμογών τηλεόρασης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες διαφημίσεων της Google για να προβάλουν διαφημίσεις που σχετίζονται με το περιεχόμενό τους ή να μετρήσουν την απόδοση των διαφημίσεων. Ανάλογα με τις προτιμήσεις που έχει επιλέξει ο χρήστης στη συσκευή και τις άδειες, ο εκδότης μπορεί να μοιράζεται δεδομένα με το Google, τα οποία είναι παρόμοια με δεδομένα που χρησιμοποιούνται για διαφημίσεις σε εφαρμογές ή στον ιστό».

Πρόσθεσε: «Ανάλογα με τον κατασκευαστή της συσκευής ή τον κάτοχο της εφαρμογής, τα δεδομένα που αποστέλλονται στην Google θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη θέση του χρήστη, τον τύπο της συσκευής και το τι παρακολουθεί ο χρήστης σε μια συγκεκριμένη εφαρμογή, ώστε να μπορεί να δέχεται εξατομικευμένη διαφήμιση».