Αρχική Ν. Αργολίδος Οι άγνωστες πτυχές της θαλάσσιας τραγωδίας στο Πόρτο Χέλι

Οι άγνωστες πτυχές της θαλάσσιας τραγωδίας στο Πόρτο Χέλι

Ηταν 8.40 μ.μ. της Παρασκευής 9 Αυγούστου, όταν το μαύρο φουσκωτό ταχύπλοο με τις δύο μηχανές των 350 ίππων η καθεμία εμβόλισε το βαρκάκι, με τους τρεις επιβαίνοντες στον κόλπο ανάμεσα στο Θύνι και στην Κοιλάδα Αργολίδας.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν ακαριαία τη ζωή τους δύο αδέλφια, 70 και 60 ετών και να τραυματιστεί σοβαρά η 60χρονη (δίδυμη του ενός) αδελφή τους. Ο 44χρονος Γάλλος χειριστής του ταχυπλόου συνελήφθη και εις βάρος του ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία από αμέλεια και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών. Μετά την απολογία του τη Δευτέρα, ανακριτής και εισαγγελέας Ναυπλίου συμφώνησαν να τον αφήσουν ελεύθερο με εγγύηση 50.000 ευρώ.

Τα θύματα έμεναν στην Αττική, ωστόσο, παραθέριζαν στο κοντινό χωριό Φούρνοι, τόπο καταγωγής τους. Το μοιραίο βράδυ είχαν βγει να ψαρέψουν. Ο κατηγορούμενος, αν και έχει μόνιμο τόπο κατοικίας τις Βρυξέλλες, κατά πληροφορίες δραστηριοποιείται στις αγοραπωλησίες ακινήτων στο Πόρτο Χέλι και είναι ιδιοκτήτης μονοκατοικίας στην περιοχή. Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων και επαγγελματιών, το μαύρο, αεροδυναμικό ταχύπλοό του –είχε αγοραστεί στις 2 Ιουλίου 2019– ελλιμενιζόταν στον κόλπο της Κοιλάδας.

Οι καταθέσεις

Τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος φωτίζουν οι καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων, όπως και η έκθεση του πραγματογνώμονα που αναμένεται να υποβληθεί το επόμενο διάστημα στο Λιμεναρχείο του Πόρτο Χελίου, που έχει την ευθύνη της προανάκρισης. Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα που έχουν τεθεί υπόψη της «Κ», προκύπτει ότι τη στιγμή της σύγκρουσης το μαύρο φουσκωτό ταχύπλοο κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα που άγγιζε τους 40 κόμβους, περίπου 80 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτόπτες μάρτυρες κατέθεσαν ότι το βαρκάκι στο οποίο επέβαιναν τα τρία αδέλφια είχε φωτισμό, ωστόσο, στα συντρίμμια που ανελκύσθηκαν από βάθος 39 μέτρων, δεν βρέθηκαν ευρήματα που να επιβεβαιώνουν ότι στη βάρκα υπήρχε μόνιμη εγκατάσταση φωτισμού. Προσωπικό ενδιαφέρον για την υπόθεση έδειξε από την πρώτη στιγμή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος έδωσε εντολή στον α΄ υπαρχηγό του Λιμενικού Θεόδωρο Κλιάρη να μεταβεί στο σημείο.

Τις συνθήκες του δυστυχήματος περιέγραψε στην «Κ» ο Ν. Σ., καπετάνιος θαλαμηγού που βρισκόταν αγκυροβολημένη 300 μέτρα από το σημείο του δυστυχήματος. Εχει καταθέσει περισσότερες από μία φορές στα στελέχη του Λιμεναρχείου Πόρτο Χελίου. «Δεν είχε ακόμα σκοτεινιάσει, όταν είδα το μεγάλο φουσκωτό να διασχίζει διαγώνια τον κόλπο ανάμεσα στο Θύνι και στην Κοιλάδα. Μου έκανε εντύπωση η ταχύτητά του» είπε και συνέχισε: «Το βαρκάκι βρισκόταν αγκυροβολημένο στη μέση του κόλπου και παρότι δεν είχε ακόμα νυχτώσει, είχε αναμμένο φως. Επικρατούσε άπνοια και έβλεπα το φουσκωτό να πλησιάζει με ταχύτητα τη βάρκα. Μπορούσα ακόμα να ακούσω τις φωνές και τα γέλια των επιβατών του». Στο σκάφος, πλην του 44χρονου Γάλλου χειριστή, επέβαιναν τα δύο του παιδιά, η αλλοδαπή σύντροφός του καθώς επίσης τέσσερις ενήλικες και τρία ακόμα παιδιά. «Καθώς τους έβλεπα να πλησιάζουν με ταχύτητα τη βάρκα σκέφτηκα ότι ίσως ήταν φίλοι και ότι –για πλάκα– θα άλλαζαν κατεύθυνση τελευταία στιγμή. Αυτό δεν συνέβη ποτέ, καθώς το ταχύπλοο προσέκρουσε στο βαρκάκι χωρίς να ελαττώσει ταχύτητα», δήλωσε ο αυτόπτης μάρτυρας στην «Κ».

Οι προσπάθειες ανάνηψης

Αμέσως μετά τη σύγκρουση, ο 44χρονος Γάλλος ακινητοποίησε το σκάφος. Μαζί με τους υπολοίπους επιβάτες του ταχύπλοου περισυνέλεξαν από το νερό τα τρία αδέλφια και τα μετέφεραν στην προβλήτα μιας βίλας, σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από το σημείο του δυστυχήματος. Στην περισυλλογή των δύο νεκρών ανδρών και της βαριά τραυματισμένης αδελφής τους συμμετείχαν ο καπετάνιος της θαλαμηγού και δύο μέλη του πληρώματος. Εσπευσαν στο σημείο με βοηθητικό σκάφος. «Τα παιδιά ήταν σε κατάσταση σοκ. Τα μετέφεραν στη βίλα. Στη συνέχεια ήρθαν δύο γιατροί από κοντινή βίλα και έκαναν προσπάθεια ανάνηψης των δύο νεκρών ανδρών. Δέκα λεπτά αργότερα εγκατέλειψαν την προσπάθεια χωρίς αποτέλεσμα. Η γυναίκα παρελήφθη από ασθενοφόρο, ενώ ο Γάλλος έπεσε στη θάλασσα και απομακρύνθηκε κολυμπώντας. Απ’ ό,τι έμαθα εμφανίστηκε έπειτα από λίγες ώρες στο Λιμεναρχείο».

Πράγματι, ο 44χρονος παρουσιάστηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου στο Λιμεναρχείο στο Πόρτο Χέλι συνοδευόμενος από τον συνήγορό του. Συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Ναυπλίου από τον οποίο ζήτησε και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί το πρωί της Δευτέρας. Υπεβλήθη σε αιματολογικές και τοξικολογικές εξετάσεις για να διαπιστωθεί εάν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών με αρνητικό αποτέλεσμα. Ο συνήγορός του Νίκος Εμμανουηλίδης αρνήθηκε ότι ο εντολέας του «έτρεχε» με ταχύτητα 40 κόμβων και επεσήμανε ότι στο «κουφάρι» της βάρκας δεν βρέθηκαν καλώδια ή άλλα ευρήματα που να επιβεβαιώνουν ότι, τη στιγμή της σύγκρουσης, στο βαρκάκι υπήρχε φως.

Τα ευρήματα στον βυθό

Η βάρκα στην οποία επέβαιναν τα τρία αδέλφια ανελκύσθηκε στις 9 π.μ. του Σαββάτου. Στην επιχείρησηα πήραν μέρος δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού που καταδύθηκαν σε βάθος 39 μέτρων. Βιντεοσκόπησαν το ναυάγιο και στη συνέχεια προσάρμοσαν μπαλόνια στο βαρκάκι φέρνοντάς το στην επιφάνεια. Στη συνέχεια, η κομμένη στα δύο βάρκα μεταφέρθηκε στη στεριά με τη βοήθεια ενός ιδιωτικού γερανοφόρου σκάφους. Διαπιστώθηκε ότι το ταχύπλοο είχε χτυπήσει την πλαστική βάρκα στο πίσω δεξί μέρος της κόβοντάς το στα δύο. Από την αυτοψία στο «κουφάρι» της βάρκας δεν προέκυψαν ευρήματα που να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη μόνιμης εγκατάστασης φωτισμού. Δεν αποκλείεται φυσικά οι επιβάτες να είχαν μαζί τους ένα φορητό λαμπτήρα.

Πηγή: kathimerini.gr