Αρχική Ν. Αχαΐας Εντός εβδομάδας το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Κιάτο – Αίγιο

Εντός εβδομάδας το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Κιάτο – Αίγιο

Ακόμα ένα βήμα που θα μας φέρει πιο κοντά στην επαναλειτουργία της εδώ και 12 χρόνια κλειστής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο θα έχουμε την ερχόμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τον πηγές του ypodomes.com θα πραγματοποιηθεί το κρίσιμο δοκιμαστικό δρομολόγιο που θα δείξει το κατά πόσο η νέα διπλή γραμμή των 71 χιλιομέτρων είναι έτοιμη και ασφαλής.

Εκκρεμότητα αποτελούν επίσης και τα πιστοποιητικά ασφαλείας για τις έξι σήραγγες του τμήματος. Στο τεστ που θα συμμετέχουν η πυροσβεστική, η αστυνομία κλπ, όπως αντίστοιχα έγινε πρόσφατα και στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος.

Αυτό που κολλάει την παράδοση του τμήματος είναι η διαδικασία λειτουργίας του συστήματος σηματοδότησης το οποίο όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, στις πλημμύρες του περασμένου Νοέμβρη καταστράφηκε με αποτέλεσμα να πρέπει εκ νέου να εγκατασταθεί. Για αυτό το λόγο προ ημερών εγκρίθηκε συμπληρωματική σύμβαση που θα ολοκληρώσει τις εργασίες, που ξεκίνησαν το 2015. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπάρχουν θα χρειαστούν περίπου 3-4 μήνες για τελειώσουν όλα τα απαιτούμενα έργα.

Στη συνέχεια θα πρέπει ο ΟΣΕ να παραλάβει το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αρχίσει τη δρομολόγηση τρένων που πλέον δεν θα φτάνουν μέχρι το Κιάτο αλλά μέχρι το Αίγιο που θα γίνει ο νέος τερματικός σταθμός του σιδηρόδρομου. Κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι (αν δεν υπάρξει κάποια επιπρόσθετη καθυστέρηση).

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν 3 νέοι Σιδηροδρομικοί σταθμοί: Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο και 6 στάσεις: Διμηνιο, Λυκοποριά, Λυγιά, Πλάτανος, Διακοπτό, Ελίκη. Η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύσσεται θα είναι 200χλμ/ώρα στο τμήμα Κιάτο-Λυκοποριά και 150χλμ/ώρα στο τμήμα Λυκοποριά-Αίγιο.

Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό είναι αν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενταχθούν στο υφιστάμενο πλέγμα προαστιακών δρομολογίων ή αν θα αποτελέσουν ένα νέο δρομολόγιο που θα ξεκινά από την Αθήνα και θα καταλήγει στο Αίγιο. Άλλωστε η λειτουργία της νέας διπλής γραμμής θα είναι χωρίς ηλεκτροκίνηση καθώς ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα απαιτηθούν 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία.