Αρχική Ν. Κορινθίας Το Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο στο 1ο Συνέδριο: “Αθλητισμός και τέχνη-Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός...

Το Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο στο 1ο Συνέδριο: “Αθλητισμός και τέχνη-Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός Διάλογος» (Εικόνες)

SONY DSC

Το Αριστοτέλειο Κορινθιακό Εκπαιδευτήριο συμμετείχε με επιτυχία στο 1ο Διεπιστημονικό Συνέδριο “Αθλητισμός και τέχνη-Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός Διάλογος», το οποίο διεξήχθη το διάστημα 5-7 Απριλίου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Οι εκπαιδευτικοί Κουμάντου Παρασκευή και Γκούμας Σταμάτιος της πέμπτης και της έκτης τάξης, αντίστοιχα, του δημοτικού σχολείου εκπροσώπησαν το σχολείο με την εργασία τους: “Η ποιότητα ζωής των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η σχέση της με τον αθλητισμό”.

Σκοπός της έρευνάς τους ήταν η αξιολόγηση της ποιότητας ζωής των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ηλικίας 11 – 12 ετών και η εκτίμηση της σχέσης της με τον αθλητισμό. Συνολικά, συμμετείχαν στην έρευνα 30 μαθητές των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου (16 αγόρια και 14 κορίτσια).

Για την αξιολόγηση της ποιότητας ζωής τους και τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο KIDSCREEN-52 το οποίο χρησιμοποιείται για πληθυσμιακά δείγματα ηλικίας 8 έως 18 ετών και αφορά φυσικούς, ψυχολογικούς και κοινωνικούς τομείς της ποιότητας ζωής.

Hποιότητα ζωής στο χρησιμοποιηθέν ερωτηματολόγιο αξιολογήθηκε από 52 ερωτήσεις που υπάγονται σε δέκα διαστάσεις. Οι διαστάσεις αυτές είναι η σωματική ευεξία,η ψυχολογική ευεξία, η διάθεση και τα συναισθήματα, η αντίληψη του εαυτού, η αυτονομία, η οικογενειακή ζωή, οι οικονομικοί πόροι, οι φίλοι, το σχολικό περιβάλλον και η κοινωνική αποδοχή.

Οι ερωτήσεις απαντήθηκαν σε πενταβάθμια κλίμακα, και οι υψηλότερες τιμές αντανακλούσαν υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης. Η ποιότητα ζωής των μαθητών του δείγματος αξιολογήθηκε ως πολύ καλή (Μ.Ο. = 4,11). Δεν παρουσιάστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές της ποιότητας ζωής σε σχέση με τις μεταβλητές του φύλου ή της τάξης, ωστόσο υπάρχει ισχυρή θετική σχέση μεταξύ της ποιότητας ζωής με την επίδραση του αθλητισμού στην καθημερινή ζωή (0,66).

Ανάμεσα στα αποτελέσματα βρέθηκε ότι το σχολικό περιβάλλον παρουσιάζει θετική σχέση με την ψυχολογική ευεξία (0,53) και την κοινωνική αποδοχή (0,44), ενώ η κλίμακα της αυτονομίας – ελεύθερου χρόνου σχετίζεται θετικά με τις κλίμακες διάθεση – συναισθήματα (0,48), ψυχολογική ευεξία(0,43), αντίληψη του εαυτού (0,41), η οικογενειακή ζωή (0,51), φίλοι (0,49), οικονομικοί πόροι (0,48), κοινωνική αποδοχή (0.46).