Αρχική Ν. Μεσσηνίας Ξεκινούν 25 Φεβρουαρίου οι αιτήσεις για το Κτηματολόγιο στην Μεσσηνία

Ξεκινούν 25 Φεβρουαρίου οι αιτήσεις για το Κτηματολόγιο στην Μεσσηνία

Ξεκινά τη Δευτέρα 25 του μήνα η διαδικασία συλλογής δηλώσεων ιδιοκτησίας για το Κτηματολόγιο και στη Μεσσηνία.

Η προετοιμασία έχει ήδη αρχίσει και το Γραφείο Κτηματογράφησης στη Λεωφόρο Αθηνών, στο Ασπρόχωμα Καλαμάτας (έναντι καπνεργοστασίου Καρέλια), στο οποίο θα υποβάλλονται οι δηλώσεις ιδιοκτησίας, λειτουργεί για την ενημέρωση των πολιτών. Σταδιακά, από τη Δευτέρα, αρχίζει και η λειτουργία 11 Μονάδων Ενημέρωσης πολιτών σε Αρφαρά, Κάμπο, Εύα, Αριστομένη, Πεταλίδι, Σουληνάρι, Γαργαλιάνους, Φιλιατρά, Κυπαρισσία, Δώριο και Μελιγαλά, όπου επίσης οι πολίτες θα ενημερώνονται αλλά και θα μπορούν να υποβάλλουν τη δήλωσή τους.

Γενικότερα, η διαδικασία στη Μεσσηνία αφορά όλα τα ακίνητα, σε όλο το νομό (εκτός από τις περιοχές που είναι ήδη στο Κτηματολόγιο) και γίνεται ξεχωριστά για κάθε τέως ΟΤΑ (πρώην κοινότητες), που δεν έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Κτηματολόγιο.

Η συλλογή των δηλώσεων ιδιοκτησίας θα κρατήσει 3 μήνες για τους κατοίκους εσωτερικού και 6 για τους κατοίκους εξωτερικού, ενώ δίνεται και δυνατότητα παράτασης.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ  ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ;

Η “Ε” απευθύνθηκε στο Γραφείο Κτηματογράφησης απ’ όπου μας ενημέρωσαν ότι, πριν κάποιος ξεκινήσει για να πάει εκεί, καλό είναι να επικοινωνήσει μαζί τους στο τηλεφωνικό κέντρο 27210 69102. Επίσης, μπορεί κανείς να αναζητήσει πληροφορίες και στην ιστοσελίδα της “Ελληνικό Κτηματολόγιο”, αλλιώς να περάσει από το γραφείο καθημερινές 8.30 π.μ. – 4.30 μ.μ. και την Τετάρτη έως 8.30 μ.μ., και να του πουν τις γενικές πληροφορίες.

Επίσης θα μπορεί κανείς (θα ανακοινωθεί σύντομα το πότε) να απευθύνεται για το σκοπό αυτό και στις Μονάδες Ενημέρωσης των 11 περιοχών που προαναφέραμε.

Με τους τρόπους αυτούς θα μάθει ο πολίτης τα χαρτιά που χρειάζεται να προσκομίσει. Κι αφού συγκεντρώσει τα χαρτιά του ακινήτου ή των ακινήτων που έχει στην κατοχή του, θα τα υποβάλλει μαζί με μια δήλωση που θα έχει πάρει από το Γραφείο Κτηματολόγησης. Αν και εφόσον υπάρξει κάποιο πρόβλημα, το Γραφείο ενημερώνει τον πολίτη για να απευθυνθεί σε τοπογράφο ή δικηγόρο.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Στο Γραφείο Κτηματογράφησης λοιπόν (και στις μονάδες ενημέρωσης) ο πολίτης ενημερώνεται και παίρνει απαντήσεις για ό,τι θέλει να ρωτήσει σχετικά με τα χαρτιά και τη διαδικασία. Επίσης, παίρνει και συμπληρώνει την απαραίτητη δήλωση, ενώ σε μια δεύτερη φάση ελέγχονται τα προσκομιζόμενα στοιχεία εντοπισμού και οριοθέτησης των ακινήτων.

Υπάρχει δηλαδή μια διαδικασία προανάρτησης, όπου το Γραφείο Κτηματογράφησης περνά σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα στο site “Ελληνικό Κτηματολόγιο” τα στοιχεία κάθε ακινήτου. Από εκεί και πέρα, με τον κλειδάριθμο του Taxis ο πολίτης θα μπορεί να ελέγξει τυχόν λάθη και να υποβάλει μια αίτηση επανεξέτασης στοιχείων. Η αίτηση αυτή, εφόσον χρειαστεί, γίνεται είτε ηλεκτρονικά είτε αυτοπροσώπως στο Γραφείο Κτηματογράφησης.

Εξι μήνες μετά την προανάρτηση, ακολουθεί η διαδικασία της κανονικής ανάρτησης.

ΤΟ “ΚΤΗΜΑΤΟΣΗΜΟ”

Βέβαια, υπάρχει και ένα τέλος κτηματογράφησης. Οταν ο πολίτης θα φύγει από το Γραφείο, θα πάρει ένα χαρτί με τους κωδικούς πληρωμής και πρέπει να καταβάλει 35 ευρώ ανά ιδιοκτησιακό δικαίωμα. Αυτό σημαίνει ότι για το ίδιο ακίνητο πληρώνουν όλοι οι τυχόν συνιδιοκτήτες.

Στις αγροτικές περιοχές πάντως, αν ένα άτομο έχει περισσότερα από δύο ιδιοκτησιακά δικαιώματα (παραπάνω δηλαδή από δύο κτήματα) που βρίσκονται στον ίδιο δήμο, τότε θα πληρώσει μόνο δύο φορές “κτηματόσημο”.

Πηγή: eleftheriaonline.gr