Αρχική Eπικαιρότητα Ηλεκτρονική δήλωση ταλαιπωρίας από το Κτηματολόγιο

Ηλεκτρονική δήλωση ταλαιπωρίας από το Κτηματολόγιο

Με προβλήματα από την πρώτη μάλιστα μέρα ξεκίνησε η ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης στο Κτηματολόγιο, ενώ, όπως φαίνεται, ίσως χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επιλυθεί το ζήτημα που έχει προκύψει κατά την εισαγωγή των κωδικών του TAXIS.

Οσοι ιδιοκτήτες κατάφεραν τελικά να μπουν δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν την αίτηση, καθώς η διαδικασία… σερνόταν, με αποτέλεσμα η σελίδα να πέφτει συνεχώς. Για τους πολύ… τυχερούς, που έφτασαν δηλαδή στο 5ο στάδιο της αίτησης, υπάρχει η δυνατότητα να αποθηκευτεί, χωρίς ωστόσο να γίνει η πληρωμή της δήλωσης! Αποτέλεσμα της συνολικής αργοπορίας στην επικοινωνία της κτηματογράφησης για το υπόλοιπο 63% της χώρας είναι να δοθεί παράταση διάρκειας έως και 3 μηνών, έτσι ώστε οι πολίτες, έχοντας όλα τα απαραίτητα εργαλεία, να προβούν στις προβλεπόμενες ενέργειες. Η αρχή θα γίνει με τις δηλώσεις σε Κόρινθο και Λουτράκι, όπου οι σχετικές προθεσμίες λήγουν στις 12 Φεβρουαρίου, και θα ακολουθήσουν τα Δωδεκάνησα, όπου καταληκτική ημερομηνία είχε οριστεί η 19η Φεβρουαρίου. Μάλιστα, στις συγκεκριμένες περιοχές η προσέλευση ήταν άκρως μειωμένη, καθώς μόλις 1 στους 10 προέβη σε υποβολή δήλωσης.

Δεκάδες πολίτες και επαγγελματίες καλούν από τη Δευτέρα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του φορέα προκειμένου να παραπονεθούν, με αρκετούς εξ αυτών να υποβάλλουν την αγανάκτησή τους και μέσω mail. Οι εργαζόμενοι του Κτηματολογίου έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οργισμένους ιδιοκτήτες οι οποίοι τους κατηγορούν για προεκλογικά παιχνίδια και σκοπιμότητες, καταγγέλλοντας παράλληλα πως έβγαλαν μια ανέτοιμη εφαρμογή. Ταυτόχρονα, ζητούν να δοθεί παράταση για να έχει ο κόσμος τον απαραίτητο χρόνο να προετοιμαστεί και να συλλέξει τα σχετικά έγγραφα.

Το θέμα που έχει προκύψει παραδέχεται στον Ελεύθερο Τύπο και η διευθύνουσα σύμβουλος του Κτηματολογίου, Χριστίνα Κλωνάρη, η οποία ωστόσο διαβεβαιώνει πως γίνονται όλες οι απαραίτητες κινήσεις για να λυθεί το ζήτημα σε λιγότερο από μία εβδομάδα.

Οπως εξήγησε η κ. Κλωνάρη, «πράγματι υπάρχει πρόβλημα, ο πολίτης μπορεί να μπει στο σύστημα, το οποίο όμως καθυστερεί. Από την πρώτη στιγμή ο συνεργάτης του αναδόχου που έχει φτιάξει την εφαρμογή αναζητεί το πρόβλημα, το οποίο όμως δεν βρίσκεται στην υποδομή (server, χώρος αποθήκευσης κ.λπ.), και σε συνεργασία με τα δικά μας στελέχη προσπαθούν μέσω δοκιμών να εντοπίσουν το θέμα που έχει προκύψει». Ενδεικτικά, όπως σημείωσε, για να τεθεί η εφαρμογή στην ευχέρεια του κοινού ελεγχόταν επί ένα μήνα, χωρίς ωστόσο να προκύψουν τεχνικές δυσκολίες, ενώ από τις πρώτες ώρες που άνοιξε το σύστημα καταγράφηκαν 20 δηλώσεις ανά λεπτό. «Πιστεύαμε ότι θα υπήρχε μεγάλη συμμετοχή του κοινού στην ηλεκτρονική δήλωση κτηματογράφησης, αλλά το ποσοστό αυτό μας επιβεβαίωσε πλήρως. Να σημειώσω ότι στην παλιά κτηματογράφηση του 2008, από τα περίπου 6,5 εκατ. δικαιώματα που δηλώθηκαν, μόνο τα 300 χιλ. είχαν υποβληθεί με χρήση της εφαρμογής. Αυτή τη στιγμή το 15% αυτών των υποβληθεισών δηλώσεων έχει γίνει με χρήση της παλιάς εφαρμογής».

Υπενθυμίζεται ότι από τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα σελίδα του Κτηματολογίου με την οποία οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τη δήλωση κτηματογράφησης. Μεταξύ των επιλογών που έχει ο πολίτης υπάρχει και η τρισδιάστατη απεικόνιση βασισμένη σε αεροφωτογραφίες του 2016 με ευκρίνεια 25 εκατοστών, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μπορούν να εντοπίσουν την περιουσία τους ακόμα και αν αυτή βρίσκεται σε μη προσβάσιμα σημεία. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα η διαδικασία να πραγματοποιείται και από κινητά τηλέφωνα. Ειδικότερα, έχει προβλεφθεί σχετική εφαρμογή με την οποία ακολουθείται ο κάτοχος του τηλεφώνου και την ώρα που περπατάει πάνω στην ιδιοκτησία του μπορεί να επιλέξει την κορυφή και έπειτα το τέρμα της, στη συνέχεια να πατήσει «ολοκλήρωση» και «αποθήκευση» και σε e-mail να του έρθει όλη η ψηφιοποίηση που έκανε.

Εντός Φεβρουαρίου αναμένεται να ανοίξουν τα δύο μεγάλα γραφεία κτηματογράφησης. Πρώτα θα ανοίξει το γραφείο στη Θεσσαλονίκη, στο κέντρο της πόλης, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου 90 στο Εμπορικό Κέντρο Porto Center, και θα εξυπηρετούνται οι περιοχές Ξάνθη, Δράμα, Χαλκιδική, Καστοριά και Φλώρινα. Αμέσως μετά θα ανοίξει το γραφείο της Αθήνας, που θα λειτουργήσει στο Ολυμπιακό Κέντρο Γαλατσίου (επί της λεωφόρου Βεΐκου 137) και θα εξυπηρετεί τις περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, αλλά και Κρήτης. Εκτιμάται πως και τα δύο γραφεία θα λειτουργούν για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών.