Αρχική Ν. Μεσσηνίας Μηδενική η δραστηριότητα στο λιμάνι της Καλαμάτας

Μηδενική η δραστηριότητα στο λιμάνι της Καλαμάτας

Σχεδόν μηδενική δείχνουν την εμπορική δραστηριότητα στο λιμάνι της Καλαμάτας τα στατιστικά στοιχεία για τα καταπλέοντα πλοία το τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου του 2018.

Ενδεικτικό είναι ότι στο προαναφερόμενο τετράμηνο, από τα 172 πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, ένα μόνο από αυτά φόρτωσε πυρηνέλαιο.

Αντίθετα, στα θετικά του τετραμήνου καταγράφεται ότι λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά είναι φέτος οι πνιγμοί στις θάλασσες δικαιοδοσίας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας. Οπως μαρτυρούν τα στοιχεία από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο, σε ό,τι αφορά τους πνιγμούς στη θάλασσα καταγράφηκαν 3 -οι μισοί δηλαδή από πέρυσι, ενώ το 2016 είχαν καταγραφεί 7.

Σε ό,τι αφορά στην αστυνομική δραστηριότητα του Λιμεναρχείου, μόνο οι παραβάσεις ΚΟΚ ανήλθαν σε 336 (ενώ ελέγχθηκαν συνολικά 378 οχήματα) και το συνολικό ύψος των προστίμων ξεπέρασε τα 15.100 ευρώ.

Αλυτο, εν τω μεταξύ, παραμένει το γνωστό πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στους ελέγχους και την επιβολή προστίμων για τις παράνομες κατασκευές στον αιγιαλό και στην παραλία, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί αυτοψία από την Κτηματική Υπηρεσία, που χωρίς προσωπικό και με πολύ περισσότερες ευθύνες απλά δεν προλαβαίνει.

ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ

Δυστυχώς όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει με ρεπορτάζ στην “Ε”, οι πνιγμοί συμβαίνουν συνήθως πρωί με θύματα ηλικιωμένους, πριν ξεκινήσει η βάρδια του ναυαγοσώστη, εφόσον βέβαια έχει προσληφθεί και είναι στο πόστο του. Οπως επισημαίνει και το Λιμεναρχείο έχει παρατηρηθεί δυσχέρεια εκ μέρους των δήμων στην έγκαιρη πρόσληψη ικανού αριθμού ναυαγοσωστών, κατά την έναρξη της θερινής περιόδου, στο σύνολο των χαρακτηρισμένων ως πολυσύχναστων παραλιών (4 στο Δήμο Καλαμάτας, η παραλία Μπούκας στη Μεσσήνη και 3 στο Δήμο Δυτικής Μάνης). Συνήθεις αιτίες -όπως επικαλούνται οι δήμοι- αποτελεί η αδυναμία ανεύρεσης ναυαγοσωστών γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον από άτομα κατά την προκήρυξη των διαγωνισμών πρόσληψης. Στους δήμους λοιπόν που δεν συμμορφώνονται πλήρως και δεν προσλαμβάνουν έγκαιρα ναυαγοσώστες ή ο εξοπλισμός των ναυαγοσωστών είναι ελλιπής, επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις.

Ενδεικτικά τα αποτελέσματα των ελέγχων κατά τη θερινή περίοδο φέτος από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας είχαν ως εξής: Πραγματοποιήθηκαν 17 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν: 43 παραβάσεις για μη πρόσληψη ναυαγοσωστών και 29 παραβάσεις για ελλείψεις στον απαιτούμενο εξοπλισμό. Για το σύνολο των 72 παραβάσεων (έναντι 96 αποφάσεων πέρυσι), το ύψος προστίμων ξεπέρασε τα 4.300 ευρώ.

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΜΕΣΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ

Φαινόμενα στις περιοχές της Καλαμάτας, της Μεσσηνιακής Μάνης ή από την πλευρά της Μεσσήνης και της Κορώνης με επιχειρήσεις που να ενοικίαζαν θαλάσσια μέσα αναψυχής και να λειτουργούσαν παράνομα, δεν είχαμε σε αυτή την τουριστική σεζόν.

Οσο για τις βεβαιωθείσες παραβάσεις, όπως μας εξήγησαν, έχουν περισσότερο να κάνουν με θέματα ασφάλειας, αλλά και πάλι όχι κάτι σοβαρό που θα έθετε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή κάποιου -κυρίως καταγράφονται ως τέτοιες γιατί δεν βρήκαν οι λιμενικοί στη θέση του τον υπεύθυνο αλλά κάποιον άλλον ή σε κάποιες λιγοστές περιπτώσεις γιατί είχαν νοικιάσει κάποιο μέσο αναψυχής, χωρίς ο άλλος να έχει την απαιτούμενη άδεια.

Στο σύνολο λοιπόν της περιοχής αρμοδιότητας του Λιμεναρχείου Καλαμάτας δραστηριοποιήθηκαν, κατόπιν σχετικής αδειοδότησης, συνολικά 9 επιχειρήσεις εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής, και συγκεκριμένα 3 στην περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, 2 στην Κορώνη, 2 στο Δήμο Μεσσήνης και 2 στην περιοχή του Δήμου Δυτικής Μάνης. Ενδεικτικά ο αριθμός των ελέγχων στις εν λόγω επιχειρήσεις ανήλθε στους 91, ενώ οι βεβαιωθείσες παραβάσεις στις 6.

ΑΛΙΕΙΑ

Ο αριθμός των ελέγχων σε σκάφη απασχολούμενα στην επαγγελματική και ερασιτεχνική αλιεία ανήλθε στους 109, και συγκεκριμένα: 40 έλεγχοι έγιναν σε επαγγελματίες ψαράδες και 69 σε ερασιτέχνες. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος το καλοκαίρι αυξήθηκαν και οι έλεγχοι, καθώς το σκάφος κλειστού τύπου που ήρθε στις αρχές του χρόνου στην Καλαμάτα έδωσε πλεονέκτημα στις επιχειρησιακές δυνατότητες του Κεντρικού Λιμεναρχείου. Μπορεί λοιπόν να βγει για ελέγχους λόγω μεγέθους και επιχειρησιακής δυνατότητας με πιο άσχημο καιρό και να κάνει μεγαλύτερης διάρκειας περιπολίες, από το παλιό φουσκωτό σκάφος.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ – ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ

Συγκεντρωτικά το σύνολο των βεβαιωθεισών παραβάσεων στον τομέα της Λιμενικής Αστυνομίας για τη θερινή περίοδο έχουν ως εξής: Ελεγχοι σε μικρά σκάφη (οι έλεγχοι αυτοί υπάγονται στους Γενικούς Κανονισμούς Λιμένα) για σωστικά και πυροσβεστικά μέσα ή σε άλλες περιπτώσεις για καταδυτικές εργασίες χωρίς άδεια κ.α. Εκεί λοιπόν βεβαιώθηκαν 70 παραβάσεις και πρόστιμα άνω των 7.300 ευρώ. Οσον αφορά παραβάσεις του Κώδικα Δημόσιου Ναυτικού Δικαίου (κάτι αντίστοιχο αλλά για μεγάλα σκάφη και πλοία), εκεί βεβαιώθηκαν 6 παραβάσεις και πρόστιμα άνω των 1.900 ευρώ. Επίσης, βεβαιώθηκαν 3 ακόμα διοικητικές παραβάσεις με πρόστιμα άνω των 7.200 ευρώ.

ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ

Σε ό,τι αφορά δε τις παραβάσεις αιγιαλού και παραλίας, δηλαδή παράνομες κατασκευές στην παραλία, εκεί βεβαιώθηκαν 3 και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν είναι άνω των 1.500 ευρώ. Βέβαια, σε αυτές τις περιπτώσεις ισχύει ένα δυσκίνητο γραφειοκρατικά καθεστώς, που προβλέπει τη διαδικασία αυτοψίας από την Κτηματική Υπηρεσία, ώστε να περιγράψει το είδος και τις διαστάσεις της παράνομης κατασκευής και μετά να προχωρήσει το Λιμεναρχείο σε διοικητικές κυρώσεις. Ομως η Κτηματική Υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη, ενώ έχει στη δικαιοδοσία της όλο το νομό και επιπλέον εργασίες (μεγάλο εύρος δικαιοδοσίας) κι έτσι μπορεί να περάσουν και τρεις μήνες για να γίνει μια αυτοψία -ωστόσο ακόμα και αν ο καταστηματάρχης έχει μαζέψει την κατασκευή, πρόστιμο θα επιβληθεί.

ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΟΚ

Είναι όμως και η χερσαία ζώνη του λιμανιού και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες το Λιμεναρχείο έχει αυξημένη δουλειά με τους τροχονομικούς ελέγχους. Και το… αλαλούμ που επικρατεί σε όλη την πόλη δεν θα μπορούσε με ένα μαγικό τρόπο να αλλάξει στο λιμάνι: οδηγοί μηχανής χωρίς κράνος, οδήγηση χωρίς ζώνη ασφαλείας, οδήγηση με το κινητό κολλημένο στο αυτί… Και φυσικά παράνομη στάση και στάθμευση σε… αυξημένα ποσοστά. Ετσι λοιπόν ο συγκεντρωτικός αριθμός ελέγχων οχημάτων ανήλθε στους 378, ενώ ο αριθμός παραβάσεων σε 336. Το συνολικό ύψος των προστίμων ΚΟΚ ξεπερνά τα 15.100 ευρώ.

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Οι έλεγχοι σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος περιελάμβαναν παράκτιες εγκαταστάσεις διαχείρισης πετρελαιοειδών, σκαφών στην περιοχή της Μαρίνας Καλαμάτας και έλεγχο των καταλοίπων διερχόμενων πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία μέσα στο λιμάνι Καλαμάτας καθώς και στην καθορισμένη περιοχή αγκυροβολίας πλοίων. Επίσης, το Λιμεναρχείο συμμετείχε στο σύνολο των δράσεων καθαρισμών παραλιών από ιδιωτικούς φορείς.

ΚΙΝΗΣΗ ΠΛΟΙΩΝ

Το λιμάνι όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια δεν παρουσιάζει καμία αξιόλογη εμπορική δραστηριότητα. Το 99% των πλοίων που καταπλέουν στο λιμάνι ή μένουν αρόδο ή έρχονται για το αγκυροβόλιο, ενώ μόνο ένα μπήκε για φέτος το διάστημα αυτών των 4 μηνών για πυρηνέλαιο. Μπαίνουν συνήθως για τροφοεφόδια, αλλαγή πληρωμάτων για τις επιθεωρήσεις ή περιμένοντας εντολές.

Από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο κατέπλευσαν στο λιμάνι, συμπεριλαμβανομένης της περιοχής αγκυροβολίου, συνολικά 172 πλοία.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι και τα 172 για κάτι ελέγχθηκαν, είτε για κατάλοιπα πετρελαιοειδών και απορριμμάτων, και απαραίτητα για την περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμά τους.

ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ

Οι έλεγχοι στο σύνολο των διερχόμενων πλοίων με ελληνική και ξένη σημαία εντός του λιμανιού καθώς και στην καθορισμένη περιοχή αγκυροβολίας περιελάμβαναν επιθεωρήσεις στους τομείς της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, ναυτικής εργασίας, κ.λπ.

Ειδικότερα πραγματοποιήθηκαν επιθεωρήσεις:

– Στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας του Μνημονίου των Παρισίων (Paris MOU) από τα κράτη λιμένα (Port State Control), για τα πλοία με ξένη σημαία.

– Στο πλαίσιο των ελέγχων του Κράτους Σημαίας, για τα πλοία υπό ελληνική σημαία.

– Στο πλαίσιο των ελέγχων της περιεκτικότητας σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων, σε πλοία ανεξαρτήτως σημαίας.

– Στο πλαίσιο ελέγχου της διαχείρισης των πετρελαιοειδών καταλοίπων και απορριμμάτων των πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας.

– Στο πλαίσιο ελέγχου της ναυτικής εργασίας, σε πλοία ανεξαρτήτως σημαίας.

Πηγή: eleftheriaonline.gr