Αρχική Eπικαιρότητα Για πρώτη φορά λιγότεροι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και 10 χρόνια...

Για πρώτη φορά λιγότεροι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και 10 χρόνια – Ο απολογισμός του «πολέμου» στην άσφαλτο

Μείωση εμφανίζουν τα πιο πρόσφατα στοιχεία για τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα, με τους ειδικούς ωστόσο να επισημαίνουν πως το πρόβλημα παραμένει σημαντικά υπαρκτό.

Μάλιστα, μόνο το 2017 στους ελληνικούς δρόμους έχασαν τη ζωή τους 730 άνθρωποι, σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε χθες ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Γιώργος Ουρσουζίδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης της Hellastron (Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με διόδια) με αφορμή τη σημερινή «Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς θανάτους στους δρόμους».

Οπως προκύπτει, το 2017 υπήρξαν 77 νεκροί λιγότεροι από το 2016 που ήταν 807. Αντίστοιχα, είχαμε 150 λιγότερους βαριά τραυματίες, όταν ο σχετικός αριθμός έφτανε τους 855. Η διαφορά στους ελαφρά τραυματίες ήταν 728 λιγότεροι, δηλαδή το 2016 ήταν 12.798. Ενδεικτικά, το 2000 είχαμε 2.103 νεκρούς, 4.213 βαριά τραυματίες και 26.166 ελαφριά τραυματίες.

Το πρώτο εξάμηνο του έτους είχαμε 288 νεκρούς, δηλαδή κατά μέσο όρο 48 νεκρούς ανά μήνα. Από το 2011 μέχρι και το 2017, είχαμε από 730 μέχρι 1.141 νεκρούς ανά έτος, δηλαδή από 95 έως 61 νεκρούς ανά μήνα. Πολλοί λόγοι συνέβαλαν στη σταδιακή μείωση των θανατηφόρων τροχαίων. Ανάμεσά τους η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, οι έλεγχοι της Τροχαίας, αλλά και η οικονομική κρίση που περιόρισε τη χρήση του αμαξιού.

Σύμφωνα με τον κ. Ουρσουζίδη, η μείωση του αριθμού των σοβαρών τροχαίων οφείλεται στο «ότι στα χρόνια της κρίσης σεβαστήκαμε περισσότερο τα καύσιμα και τις φθορές του οχήματός μας, μειώσαμε ταχύτητα και ήμασταν πιο προσεκτικοί», ενώ διερωτήθηκε εάν τα πράγματα θα αλλάξουν όταν η πατρίδα μας επιστρέψει στην ευημερία.
Σε κάθε περίπτωση, σημαντικός θεωρείται και ο ρόλος της αστυνόμευσης του οδικού δικτύου.

Βέβαια, ο Δημήτρης Γκατσώνης, διευθύνων συμβούλος της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, στα κακώς κείμενα επεσήμανε ότι υπάρχουν πράγματα που χρήζουν αλλαγής, όπως είναι για παράδειγμα η απουσία σχεδόν στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων ηλεκτρονικού ελέγχου. «Ο μέσος όρος ταχύτητας στις σήραγγες είναι πολύ υψηλότερος από όσο θα έπρεπε. Χρειάζεται άμεσα να υπάρξει έλεγχος από την Τροχαία με ηλεκτρονικά μέσα».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου