Αρχική Ν. Κορινθίας “Success Story”

“Success Story”

• Η άμεση εντολή του Δεκέμβρη του 2013 έγινε το 2015 «ανάγκη συνολικού σχεδιασμού» από τον Πέτρο Τατούλη
• «Βουλιάζουμε κάθε μέρα» δηλώνει για πολλοστή φορά ο Δήμαρχος Ηλίας Ανδρικόπουλος
• Από το 2009 έχουν οι επιστήμονες διαπιστώσει την σοβαρότητα ωστόσο… ακόμα σχεδιάζουμε και υποσχόμεθα!

Της Χριστίνας Τσιορωτά

Πλέον δεν κάνει εντύπωση σε κανέναν! Ούτε και στους ίδιους τους κατοίκους και επιχειρηματίες της παραλιακής Κορινθίας οι οποίοι δέχονται εδώ και χρόνια της συνέπειες της διάβρωσης των ακτών, συνέπειες βέβαια που εντείνονται μέρα με την μέρα. Η Διάβρωση «τρώει» τη στεριά δίχως κανένα ανάχωμα στην σταδιακή αύξηση του φαινομένου, πέραν των σχεδίων και των αναγγελιών που πραγματικά καταγράφονται αλλα…

« καθημερινά χάνεται ένα κομμάτι της παλαιάς Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών. Το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών στο Δήμο Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης εξακολουθεί να ταλανίζει όλους τους κατοίκους Από την υποχώρηση των ακτών απειλούνται ζωτικές υποδομές, όπως σπίτια, δρόμοι, συστήματα αποχέτευσης και ύδρευσης και προσβάλλονται ανεπανόρθωτα εκτάσεις καλλιεργήσιμης γης» θα πει για πολλοστή φορά ο Δήμαρχος Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης Ηλίας Ανδρικόπουλος. Ακούει κανείς;

Ας δούμε τις εξελίξεις του 2015 ξεπερνώντας τις δηλώσεις Τατούλη τον Δεκέμβριο του 2013 περί άμεσης εντολής για παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία

Το Σάββατο 31 Ιανουαρίου μετά από συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη ,ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας κ. Πελοπίδας Καλλίρης
μαζί με τα Τεχνικά κλιμάκια της Περιφέρειας και της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας ,
καθώς και με το Δήμαρχο Ξυλόκαστρου –Ευρωστίνης κ. Ηλία Ανδρικόπουλο ,
τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Ευριπίδη Γκιάτα και τον κ. Σπύρο Καραβά ,
επισκέφτηκαν σημείο- σημείο όλο τον παραθαλάσσιο οδικό άξονα από το Κιάτο μέχρι τα Μαύρα Λιθάρια καταγράφοντας τα σημεία άμεσης παρέμβασης λόγω των ζημιών που έχει υποστεί από την διάβρωση η ευρύτερη περιοχή . Ο άμεσος σχεδιασμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι μετά την καταγραφή και την μελέτη των τεχνικών υπηρεσιών να δημοπρατηθεί άμεσα το έργο αποκατάστασης σε όλο τον οδικό άξονα με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων .

Στις 29 Μάη η διάβρωση έγινε σημείο αντιπαράθεσης ( και αυτή) μεταξύ του Περιφερειάρχη και του Αν. Υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη. Έλεγε τότε ο Π.Τατούλης:
«Η διάβρωση των ακτών είναι ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό πρόβλημα, πουταλανίζει και την χώρα μας. H περιοχή του Κορινθιακού έχει απασχολήσει την Περιφέρεια Πελοποννήσου και οι τοπικές δράσεις της έχουν ήδη αποδώσει αποτελέσματα. Απαιτείται ωστόσο γενικότερος σχεδιασμός και υπεύθυνη εμπλοκή όλων των αρμόδιων φορέων για την αντιμετώπιση του.Οι δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού σε θέματα Περιβάλλοντος, το πρωί της Πέμπτης 28 Μαϊου, στην έδρα της Αντιπεριφέρειας Κορινθίας, σχετικά με την διάβρωση των ακτών και την απειλή διακοπής των έργων κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, δεν συνάδουν με την σοβαρότητα του θέματος και δη με την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του σοβαρού και πολυπαραμετρικού αυτού προβλήματος. Ο Κορινθιακός έχει πληγεί τις τελευταίες δεκαετίες και απαιτείται σοβαρή μελέτη και εκτεταμένες δράσεις για την αποκατάσταση των διαβρωμένων ακτών. Η δε δήλωσή του περί αδυναμίας του να ελέγξει τους περιβαλλοντικούς όρους δεν συνάδει με το Υπουργείο που εκπροσωπεί και την ευθύνη που έχει αναλάβει».

Μήνα Ιούνιο ο Δήμαρχος κρούει ακόμα μεγαλύτερο καμπανάκι κινδύνου για κομμάτια γης που καθημερινά βουλιάζουν…

Εδώ να θυμίσουμε και τις καταγγελίες από την ΑΛΚΥΩΝ για τα έργα εκατομμυρίων που χάνονται για την διάβρωση, θέμα που είχε αποτελέσει πρωτοσέλιδο του ΣΗΜΕΡΑ στις 17 Φεβρουαρίου

Οι επιστήμονες προειδοποιούν από το 2009!

Επιστήμονες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχουν διαπιστώσει το σοβαρό πρόβλημα με τη διάβρωση που προκαλείται από τον Κορινθιακό κόλπο από το 2009 και ακόμη πιο πριν,
«Η διάβρωση των ακτών του Κορινθιακού κόλπου είναι το σοβαρότερο πρόβλημα της παράκτιας ζώνης. Αυτή είναι έντονη σε όλο το μήκος του Κορινθιακού από το Λέχαιο μέχρι το Δερβένι με αποτέλεσμα την απώλεια ή καταστροφή των έργων υποδομής (π.χ., παράκτιες οδοί), φυσικών πόρων (π.χ., αμμώδεις ακτές), περιουσιών (π.χ., τμήματα οικοπέδων)» διαβάζουμε μεταξύ άλλων σε μία από τις πολλές και κατατοπιστικές έρευνες για το θέμα (Οι ακτές της Κορινθίας: Φυσικές διεργασίες και ανθρώπινες επιδράσεις. Δ. Λίτσας. ΕΜΠ).
Το 2011 ο αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Γιώργος Δέδες αποκάλυπτε πως «σε κάποια σημεία την τελευταία 30ετία η θάλασσα έχει προχωρήσει και μέχρι 80 μέτρα μέσα στην ακτή, καλύπτοντας οικόπεδα για τα οποία υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας»!
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία εκείνης της χρονιάς το 46% των ακτών από Δερβένι ως Αίγιο είχαν υποστεί διάβρωση και όπως πιστοποιεί το αρχείο των ειδικών σττο Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας, την τελευταία εικοσαετία χάθηκαν από τον χάρτη 2.500 στρέμματα παραλιακής γης.
Τον Μάρτιο του 2012 το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος σε ειδική επιστημονική έκδοσή του, επισημαίνει για πολλοστή φορά το πρόβλημα αναφέροντας μεταξύ άλλων το εξής: «Η διάβρωση των ακτών δεν αποτελεί μόνον ένα φαινόμενο με φυσικά αίτια αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό καθορίζεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα, από ασυλλόγιστη και πολλές φορές παράνομη εκμετάλλευση των ποταμών και χειμάρρων αλλά και αυθαίρετες κατασκευές, κακό σχεδιασμό και κατασκευαστικές αστοχίες στα δημόσια έργα»!!!
Κι ακόμη η πολιτεία δεν έχει παρέμβει ουσιαστικά και δυναμικά για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Όχι ένα απλό πρόβλημα αλλά για όσους ζουν στην περιοχή είναι θέμα ΖΩΗΣ και όχι απλά… περιουσίας.”

Προηγούμενο άρθροΠαραγωγική ανασυγκρότηση μέσω κυκλικής οικονομίας,
Επόμενο άρθροOι σκληρές διαπραγματεύσεις της Κυβέρνησης συνεχίζονται