Αρχική Χωρίς κατηγορία «Στροφή» των καταναλωτών για την καλύτερη τιμή ΨΑΧΝΟΥΝ ΟΒΕΛΙΑ ΣΤΑ...

«Στροφή» των καταναλωτών για την καλύτερη τιμή ΨΑΧΝΟΥΝ ΟΒΕΛΙΑ ΣΤΑ ΜΑΝΤΡΙΑ!

• Εφιστούν την προσοχή οι κρεοπώλες στις σφραγίδες, και στον καταρροϊκό πυρετό
• Ακριβότερο κατά 7% στο σύνολό του το πασχαλινό τραπέζι, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ Κορινθίας
• Οδηγίες αγοράς από τον ΕΦΕΤ

Εντατικά από την Μεγάλη Πέμπτη οι καταναλωτές άρχισαν να κάνουν τα ψώνια τους για το Πασχαλινό τραπέζι στο οποίο βέβαια δεν εντάσσεται μόνο το τραπέζι της Κυριακής αλλά και το τραπέζι της Ανάστασης. ««Ξεκίνησε η Κίνηση την Μ.Πέμπτη, πήρε και ο κόσμος χρήματα , υπάρχει αυξημένη κίνηση , όλα καλά! Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές μπορώ να πω πως είναι καλύτερα» δηλώνει Κρεοπώλης στο κέντρο της Κορίνθου και… δελεάζει τους καταναλωτές με τις μειωμένες τιμές! «Οι τιμές φέτος είναι ελαφρώς μειωμένες. Οι Έλληνες πιστοί στα ήθη και έθιμα, προτιμούν τον οβελία, αναζητούν λοιπόν την καλή ποιότητα, την καλή τιμή και εμείς τους την προσφέρουμε!»
Η αναζήτηση του Οβελία είναι από τις σημαντικότερες ενέργειες των ημερών της Πασχαλιάς. Πολλοί επιλέγουν λόγω της χαμηλής τιμής τα μεγάλα μάρκετ, άλλοι καταφεύγουν στους παραδοσιακούς τσοπάνηδες και στα μαντριά τους ενώ υπάρχουν και εκείνοι που μένουν πιστοί στον κρεοπώλη της γειτονιάς τους.
Οι κρεοπώλες ζητούν από τους πολίτες να εμπιστεύονται τα μαγαζιά της πόλης και της γειτονιάς τους, ανθρώπους που τους γνωρίζουν, ανθρώπους που τους εμπιστεύονται. «Ψωνίστε στον παραδοσιακό κρεοπώλη, στον Έλληνα, να μείνουν τα λεφτά στον τόπο . Εμείς Κρατήσαμε σταθερές τις τιμές, κρατήσαμε τον πήχη της ποιότητας ψηλά. Ότι πληρώνεις παίρνεις. Τα μεγάλα μάρκετ μας πολεμούν! Μην περιμένει ο κόσμος εκεί την ίδια ποιότητα, την αμεσότητα ,την γνωριμία στα μάρκετ. Δεν είναι το ίδιο με τον κρεοπώλη, ας μας υποστηρίξει ο κόσμος!» το μήνυμα που στέλνουν αυτήν την Πασχαλιά.

Ο καταρροϊκός πυρετός και οι σφραγίδες
Το σημείο βέβαια που υπερτονίζουν τα κρεοπωλεία της Κορίνθου είναι το ζήτημα της σφραγίδας, ο έλεγχος και η ασφάλεια του ζώου. Με τη χώρα να έχει πολλάκις έρθει αντιμέτωπη με «βαφτισμένους» οβελίες οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να παρατηρούν τις σφραγίδες των ζώων.» Πρέπει να προσέχει ο κόσμος τις σφραγίδες, όλα εδώ σ εμάς είναι σφραγισμένα, ελληνικά, ελεγμένα, ψωνίστε σε εμάς».
Ακόμα μεγαλύτερης σημασίας ωστόσο είναι η τάση που παρατηρείται φέτος το Πάσχα οι καταναλωτές να στρέφονται σε τσοπάνηδες για ν αγοράσουν το αρνί της Κυριακής, ενέργεια η οποία μπορεί να ελλοχεύει τεράστιους κινδύνους αφού η Πελοπόννησος και τα κοπάδια της αυτή τη χρονιά ταλαιπωρήθηκε και ταλαιπωρείται από το φαινόμενο του καταρροϊκού πυρετού. «Μην ψωνίζετε στα μαντριά, εκεί είναι παράνομο εμπόριο, δίχως υγειονομικό, δίχως τίποτα. Τα αρνιά φέτος είχαν καταρροϊκό πυρετό, κάποιος που πηγαίνει στον τσοπάνη δεν ξέρει αν είναι ελεγμένο ή όχι! Έχει αυξηθεί ο κόσμος που πάει σε τσοπάνηδες και γι αυτό εφιστώ την προσοχή του κόσμου. Ν αγοράσουν αρνί ελεγμένο και πιστοποιημένο».

Οδηγίες της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος για τις αγορές κρέατος την περίοδο των εορτών του Πάσχα

Οδηγίες προς τους καταναλωτές για τις αγορές του Πάσχα ανακοίνωσε η Εθνική Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ). Σύμφωνα με όσα αναφέρει ότι «εξ αιτίας της μεγάλης έλλειψης αμνοεριφίων, μείον 50% φέτος σε σχέση με την παρισινή χρονιά, οι τιμές παραγωγού είναι λίγο πάνω από τα 6 ευρώ. Αν προσθέσουμε τον ΦΠΑ και την σφαγή, τότε το κόστος ανεβαίνει τουλάχιστον στα 7,5 ευρώ».
Αναλυτικά η ΕΔΟΚ αναφέρει στην ανακοίνωσή της:
Όπως κάθε χρόνο στην πολύ σημαντική εποχική αγορά του Πάσχα τα Σούπερ Μάρκετ έχουν αρχίσει ιδιαίτερα επιθετικά προσφορές ελκυστικές για τον καταναλωτή, που δημιουργούνται σκόπιμα για να λειτουργούν ως κράχτες αγοράς και άλλων προϊόντων.
Η κατάσταση αυτή φαίνεται πως ξεπερνά τους όρους του υγιούς ανταγωνισμού φέρνει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, καθώς βγαίνουν διαφημιστικά με αιγοπρόβατα (αρνί) κρέας πολύ κάτω από το κόστος χονδρικής.
Ενημερώνουμε τον καταναλωτή ότι εξ αιτίας της μεγάλης έλλειψης αμνοεριφίων, μείον 50% φέτος σε σχέση με την παρισινή χρονιά, οι τιμές παραγωγού είναι λίγο πάνω από τα έξη (6) ευρώ. Αν προσθέσουμε τον ΦΠΑ και την σφαγή , τότε το κόστος ανεβαίνει τουλάχιστον στα επτάμιση (7,5) ευρώ.
Η ΕΔΟΚ, μαζί με τους κτηνοτρόφους και τους παραδοσιακούς κρεοπώλες μέλη της, ως υπεύθυνος φορέας υποδεικνύει πως υπάρχει κράτος, υπηρεσίες και ελεγκτικοί μηχανισμοί που πρέπει να επισκεφτούν τα Σούπερ Μάρκετ, να απαγορεύσουν τις παραπλανητικές προσφορές, να ελέγξουν την ιχνηλασιμότητα του κρέατος, δηλαδή την προέλευση και την ποιότητά του και να δημοσιοποιούν στον Έλληνα καταναλωτή τις εκάστοτε παραβάσεις αλλά και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εναντίων των παραβατών.
Σε κάθε περίπτωση δυο είναι τα πιθανά σενάρια που πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής και να μην παρασύρεται πρώτον, σχεδόν πάντα η διάρκεια της προσφοράς είναι ολίγων ημερών και δεύτερον, οι ποσότητες που διατίθενται, είναι πολύ περιορισμένες.
Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις εν αγνοία του καταναλωτή, αμνοερίφια μακράς διάρκειας τα όποια έχουν υποβληθεί σε ειδική επεξεργασία να αντέξουν σε συντήρηση έως και σαράντα ημέρες, και παρόλα αυτά προσφέρονται ως φρέσκα πασχαλινά αρνιά.
Εννοείται ότι δεν έχουν προμηθευτεί τα αμνοερίφια τώρα, πλήττοντας την μοναδική ευκαιρία του Έλληνα κτηνοτρόφου να κερδίσει κάτι, αλλά και παραπλανώντας τον καταναλωτή ως προς την ποιότητα ενώ ταυτόχρονα κερδοσκοπούν εις βάρος του.
Είναι γνωστό σε όλους τους καταναλωτές το περσινό φιάσκο της προσφοράς αρνιού τις ημέρες του Πάσχα, από γνωστή αλυσίδα σουπερ μάρκετ, που αποκαλύφθηκε ότι προσφέρθηκαν για τρεις ημέρες ,μόνο, συνολικά 15 αρνιά , που βέβαια δεν κάλυψαν ούτε τις ανάγκες των εργαζομένων των σουπερ μάρκετ.
Οι παραδοσιακοί επαγγελματίες του χώρου, οι κρεοπώλες, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην προσωπική εξυπηρέτηση των πελατών τους αυτές τις ημέρες ώστε οι καταναλωτές να προμηθευτούν αυτό που ανταποκρίνεται στον οικονομικό προγραμματισμό και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους.
Οι καταναλωτές από την πλευρά τους συμβάλλουν ώστε ο παραδοσιακός κρεοπώλης της γειτονιάς τους να είναι πάντα εκεί και όλες τις υπόλοιπες μέρες του έτους για την προσωπική εξυπηρέτησή τους, ώστε να παραμένει ζωντανή η μακροχρόνια σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ τους, μια σχέση εμπιστοσύνης.

ΕΦΕΤ: Οδηγίες για… Καλό Πάσχα

Την εντατικοποίηση των ελέγχων που διενεργούνται στην αγορά των τροφίμων, με κύριο γνώμονα την προστασία της υγείας των καταναλωτών από κινδύνους, αλλά και των συμφερόντων τους από πρακτικές υπονόμευσης, προβλέπει ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα. Προς την κατεύθυνση αυτή, προωθεί παράλληλα τη συνεργασία και το συντονισμό στη δράση με άλλες αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, ώστε η προστασία των καταναλωτών να γίνεται με αποτελεσματικότερο τρόπο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΦΕΤ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα εξής:
Να αγοράζουν από επίσημα και ελεγχόμενα σημεία της αγοράς.
Να αγοράζουν κρέας που είναι τοποθετημένο μέσα σε ψυγεία ή ψυχόμενες προθήκες και όχι εκτός ψυγείου ή εκτεθειμένο σε σκόνη και μικρόβια.
Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις συνθήκες υγιεινής του προσωπικού και στην καθαριότητα του εξοπλισμού και του χώρου απ’ όπου προμηθεύονται τρόφιμα.
Να εξετάζουν προσεκτικά την επισήμανση των προϊόντων και τις ενδεικτικές πινακίδες πώλησης.
Τι πρέπει να προσεχθεί κατά την προμήθεια αμνοεριφίων:
Σφραγίδες–επισήμανση
Για όλα τα αμνοερίφια εγχώριας παραγωγής, όπως και για τα προερχόμενα από κοινοτικές χώρες, η σφραγίδα καταλληλότητας έχει χρώμα «τυρκουάζ» («λαμπρό κυανούν») ή ερυθρό «allura» και ωοειδές σχήμα.
Τα αμνοερίφια εισαγωγής από τρίτες χώρες, ελληνικής ή όχι σφαγής, φέρουν υποχρεωτικά όλες τις σφραγίδες σε χρώμα καστανό, δηλαδή την ωοειδή σφραγίδα καταλληλότητας και σφραγίδα ορθογώνιου παραλληλογράμμου στο εσωτερικό της οποίας επίσης αναγράφεται το όνομα της τρίτης χώρας.
Αν οι καταναλωτές προμηθευτούν κατεψυγμένη συκωταριά, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην αναγραφή ημερομηνίας κατάψυξης και λήξης του προϊόντος.

Προηγούμενο άρθροΣυνδυασμός ποιότητας και τιμής απο τα Ιχθυοπωλεία της Κορίνθου
Επόμενο άρθροΤι λέει ο Νικητόπουλος για την φωτιά στην χωματερή