Αρχική Χωρίς κατηγορία Ισορροπημένη Διατροφή, Πολυβιταμινούχα Συμπληρώματα και Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ισορροπημένη Διατροφή, Πολυβιταμινούχα Συμπληρώματα και Πανελλαδικές Εξετάσεις

Οι μαθητές διανύουν μια από τι ς πιο αγχώδεις και κουραστικές περιόδους ,γι’ αυτό έχουν ανάγκη μια ισορροπημένη διατροφή , η οποία θα εφοδιάσει τον οργανισμό τους με ενέργεια, έτσι ώστε να αυξήσουν την απόδοσή τους στο μέγιστο δυνατό.
Οι ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά , βιταμίνες και υγρά είναι πολύ αυξημένες και ίσως είναι μια από τις λίγες φορές που ένας διατροφολόγος θα συνιστούσε την ενίσχυση της διατροφής με πολυβιταμινούχα (όχι μονομερή) συμπληρώματα διατροφής.
Ενισχυτικά στην συγκέντρωση των μαθητών αυτή τη περίοδο , στην απόδοση και πνευματική λειτουργία τους δρουν συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν ginseng, gingo biloba , χαμηλές δόσεις λιποδιαλυτών βιταμινών, συνένζυμο Q10, βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, ψευδάργυρο και ω3 λιπαρά οξέα. Τα συμπληρώματα διατροφής δεν αποτελούν υποκατάστατο πλήρους και ισορροπημένης διατροφής , δεν αποτελούν φάρμακο ,πρέπει να τηρούν τις προδιαγραφές GMP και να συστήνονται από τον γιατρό ή τον διατροφολόγο.
Θα ήταν καλό για τα παιδιά ,να τρέφονται ισορροπημένα καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας τους για τις εξετάσεις και όχι μόνο κατά τη διάρκεια αυτών . Το ενθαρρυντικό είναι πως αρκετοί γονείς και μαθητές φροντίζουν πλέον για αυτό.
Ένα διατροφικό πλάνο θα μπορούσε να είναι το παρακάτω:
Τις ημέρες των εξετάσεων θα ήταν καλό να καταναλώνουν 3 γεύματα και 2 -3 ενδιάμεσα μικρογεύματα και να τηρούν μια επαρκή πρόσληψη υγρών μέσω του νερού και των φυσικών χυμών. Προσοχή στην ποσότητα της προσλαμβανόμενης καφεΐνης.

Προτεινόμενα πρωινά γεύματα:

• 1 γαλακτοκομικό (γιαούρτι ή γάλα χαμηλών λιπαρών ή κεφίρ) με βρώμη , ανάλατους ξηρούς καρπούς και φρούτο εποχής) ή smoothie των παραπάνω με αβοκάντο και κανέλλα
• 1 αραβική πίτα σικάλεως με τυρί και γαλοπούλα, 1 ποτήρι χυμό φρέσκων φρούτων
• τηγανίτες βρώμης (100 γρ. βρώμης, 4 ασπράδια, 1 ολόκληρο αυγό), μαύρες σταφίδες ή μύρτιλα ή φράουλες , καρύδια και αμύγδαλα, μέλι ή ταχίνι (παρασκευασμένες σε αντικολλητικό σκεύος με μικρή ποσότητα λιπαρής ύλης)

Προτεινόμενα κυρίως γεύματα:
να περιλαμβάνουν

• Λαχανικά (ντομάτες, πιπεριές, σπανάκι κ.α. )
• Λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σαρδέλα κ.α. )
• Κοτόπουλο, γαλοπούλα , φιλέτο μοσχαρίσιο
• Αμυλούχα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες ή σαλάτες οσπρίων
• Ελαιόλαδο, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς

Επίσης είναι σημαντικό τα τρόφιμα να είναι ελαφρά μαγειρεμένα και να καταναλώνονται κάθε 2 με 3 ώρες. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφευχθούν τόσο οι μεγάλες διακυμάνσεις της γλυκόζης που δημιουργούν τα άστατα γεύματα (δυσκολία στην συγκέντρωση και στην πνευματική απόδοση), όσο και τα πιθανά επεισόδια υπερφαγίας λόγω άγχους.

Χριστοδούλου Δήμητρα
Διατροφολόγος-Διαιτολόγος Ν. Ερρίκος Ντυνάν &
Διαιτολογικού Γραφείου Threpsis

Προηγούμενο άρθροΝέο χαράτσι στους αγρότες (video)
Επόμενο άρθροΠερι σχολίων στο Peloponnisosnews.gr