Αρχική Ν. Κορινθίας Κονδύλια απο το Π.Σ για αρχαιολογία και πολιτισμό στην Κορινθία

Κονδύλια απο το Π.Σ για αρχαιολογία και πολιτισμό στην Κορινθία

Συνεπής στην υλοποίηση των δεσμεύσεών του, για την άμεση χρηματοδότηση σημαντικών έργων στο χώρο της Αρχαιολογίας και του Πολιτισμού, ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας, εισηγήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο δύο ιδιαίτερης σημασίας Προγραμματικές Συμβάσεις με το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, οι οποίες και υπερψηφίστηκαν ομόφωνα από το Σώμα.
Η πρώτη από αυτές αφορά στην ανάληψη από την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας του κόστους της μελέτης κι επίβλεψης, της συντήρησης και ανάταξης των Δίδυμων Κούρων της Τενέας, προκειμένου να εκτεθούν στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Δέδες, εισηγήθηκε την έγκριση Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, δια της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την υλοποίηση του έργου «Μελέτη συγκόλλησης, δομικής αποκατάστασης και αντισεισμικής προστασίας των δυο Κούρων από την Κλένια Κορινθίας, καθώς και επίβλεψη εφαρμογής της μελέτης» προϋπολογισμού 36.900,00 €.
Η έγκριση της εισήγησης του Αντιπεριφερειάρχη, δίνει στην ουσία το «πράσινο φως» για την αποκατάσταση των μαρμάρινων Δίδυμων Κούρων, με συγκόλληση των θραυσμάτων τους με τρόπο που θα διασφαλίζει την ευστάθεια, την αντοχή τους και την αντισεισμική τους προστασία, με σκοπό την ελάχιστη δυνατή επέμβαση στην αναστρεψιμότητα και στο βέλτιστο αισθητικό αποτέλεσμα από μουσειογραφική άποψη, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΛΖ΄ ΕΠΚΑ.
Ταυτόχρονα, ο Αντιπεριφερειάρχης, υλοποίησε μέσω της δεύτερης εισήγησης του, η οποία επίσης και υπερψηφίστηκε ομόφωνα, την πρωτοβουλία του για επιτάχυνση των αρχαιολογικών ερευνών στην Ακρόπολη της Αρχαίας Φενεού.
Συγκεκριμένα, εισηγήθηκε τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, δια της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την υλοποίηση του έργου «Ερευνητικό πρόγραμμα στην Αρχαία Φενεό» προϋπολογισμού 60.000,00 €, (χρονική διάρκεια δύο ετών με χρηματοδότηση από την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας 30.000 ευρώ κατ΄ έτος).
Με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, υλοποιείται ο στόχος του προγράμματος που είναι η επιτάχυνση των αρχαιολογικών ερευνών στην Αρχαία Φενεό, αφενός για να αναδειχτούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της, αφετέρου για την ενίσχυση της περαιτέρω επιστημονικής έρευνας γύρω από την ιστορία και τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της περιοχής.

Ταυτόχρονα, εντάχτηκε στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2013 της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας, η χρηματοδότηση με 45.000 ευρώ για τρία έτη, των αρχαιολογικών ερευνών στην Ρωμαϊκή Έπαυλη στην περιοχή Κατουνίστρα Λουτρακίου.

Θεωρείται ως ιδιαίτερα σημαντικό πρόγραμμα αρχαιολογικών ερευνών, αφού πέραν του επιστημονικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, συμβολίζεται και συνδυάζεται ο αρχαίος θερμαλισμός, με το σύγχρονο ιαματικό και θερμαλιστικό τουρισμό του Λουτρακίου.

«Η Κορινθία, είναι ένα τεράστιο φυσικό, αρχαιολογικό πάρκο με μείζονος σημασίας μέτωπα αρχαιολογικών ερευνών σε όλη της την έκταση», τόνισε στην εισήγησή του, ο Αντιπεριφερειάρχης, κ. Γ. Δέδες και συμπλήρωσε «Η σημερινή οικονομική κρίση πρέπει να αφήσει ανεπηρέαστο τον χώρο των αρχαιολογικών ερευνών και του πολιτισμού. Η Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας αναλαμβάνει με συναίσθηση ευθύνης την υποστήριξη και την οικονομική ενίσχυση σημαντικών αρχαιολογικών παρεμβάσεων σε συνεργασία με την ΛΖ΄ΕΠΚΑ και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, με διπλό στόχο. Πρώτον, για να συμβάλλει στην ανάδειξη και την αξιοποίηση μεγάλης σημασίας αρχαιολογικών μνημείων και χώρων που αποτελούν τον πυρήνα και τη μήτρα του πολιτισμού στον τόπο μας και δεύτερον, να δημιουργήσει και να ενισχύσει σημαντικούς πόλους τουριστικής επισκεψιμότητας και ανάπτυξης στο Νομό μας».