Ξεκίνησε η συζήτηση για τα απορρίμματα

0
128

Λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Δευτέρας ξεκίνησε η ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου για τα απορρίμματα παρουσία των εκπροσώπων της προσωρινής αναδόχου ΤΕΡΝΑ, του προέδρου του ΦΟΣΔΑ Γιάννη Σμυρνιώτη, Δημάρχων αλλά και κατοίκων από περιοχές που έχουν επιλεγεί ως τόποι δημιουργίας υποδομών.
Με διαπιστωμένη απαρτία ο Πρόεδρος Πουλοκέφαλος κήρυξε την έναρξη της ειδικής συνεδρίαση οριοθετώντας τον στόχο, δηλαδή την παρουσίαση από την ΤΕΡΝΑ για την προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων. Το παρόν στην συνεδρίαση έδωσε και ο Γενικός Γραμματέας των ΣΔΙΤ με την πρόεδρο της οικονομικής επιτροπής Ντίνα Νικολάκου να ανοίγει την διαδικασία.
«Μια ακόμα πολύ σημαντική ημέρα για την Πελοπόννησο η σημερινή ειδική συνεδρίαση. Το σώμα θα ενημερωθεί από την προσωρινή ανάδοχο η οποία προκρίθηκε μέσω διεθνούς διαγωνισμού για το πολύ σημαντικό έργο που αλλάζει την Πελοπόννησο, την διαχείριση των απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ .
29-12-11 ξεκίνησε όλη αυτή η διαδρομή, το Π.Σ τότε και αμέσως μετά η οικονομική επιτροπή όρισαν με αποφάσεις συλλογικών οργάνων την διαδικασία της οριστικής λύσης. Με μεγάλες πλειοψηφίες ελήφθησαν αυτές οι αποφάσεις, έγιναν υπερβάσεις και αποδείξαμε ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε και πρέπει να το κάνουμε ξεπερνώντας αγκυλώσεις του παρελθόντος για ν αποδοθεί στους πολίτες και σε κανέναν άλλον.
Την τελευταία ημέρα του Ιούλη η οικονομική επιτροπή ανακηρύσσει την προσωρινή ανάδοχο ξεκινώντας το τελευταίο βήμα για να λυθεί το πρόβλημα. Αμέσως μετά την συνεδρίαση όπου υπήρχε πολύ μεγάλη πλειοψηφία, στην Τρίπολή βρέθηκαν 3 υπουργοί, ένας υφυπουργός και ο ειδικός γραμματέας των ΣΔΙΤ για να παρουσιάσουμε ως Ελλάδα και ως Πελοπόννησος το πιο σημαντικό εθνικό μας έργο. Στείλαμε το μήνυμα προς τους ετέρους ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε!» σε καμία στιγμή της η διαδικασία δεν αμφισβητήθηκε , τηρήθηκε απαράκλητα η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία . άλλωστε η χρηματοδότηση με 68 εκ ευρώ έγινε γιατί το έργο αυτό έχει χαρακτηριστεί περιβαλλοντικό Πελοπόννησος ήταν το αρνητικό παράδειγμα σε όλη την Ευρώπη, χωματερές ανεξέλεγκτες και σκουπίδια παντού, πολλά εκατομμύρια των συμπολιτών που δεν ήξεραν που πήγαιναν, έρχονται αυτές οι διαδικασίες, αυτός ο διαγωνισμός μνα δώσουν τέλος στην κρατούσα κατάσταση.»

Την εισήγηση της κυρίας Νικολάκου διέκοψαν αντιδράσεις κατοίκων για τα όσα αναφέρονταν με τον Πρόεδρο να υπενθυμίζει πως η διαδικασία είναι συγκεκριμένη. «Η Δημοκρατία είναι κάτι το οποίο πρέπει όλοι να αντέχουμε, ν αντέχουμε να τα ακούμε όλα» σημείωσε ο Περιφερειάρχης

Σμυρνιώτης: Επιτέλους να συζητήσουμε σοβαρά
Ο Πρόεδρος του ΦΟΣΔΑ Γιάννης Σμυρνιώτης λαμβάνοντας το λόγο δήλωσε: «Να συζητήσουμε για το που πάμε από δω και πέρα αφού πρώτα ενημερωθούμε από την εταιρία και από κει και πέρα να δούμε πως θα βελτιώσουμε το κόστος που θα κληθεί να καταβάλει ο πολίτης ώστε η επιβάρυνση τελικά να είναι η μικρότερη δυνατή και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον οι λιγότερες. Δε νομίζω ότι χωράνε οι τοπικισμοί που εν πολλοίς οδήγησαν και προηγούμενες προσπάθειες σε αδιέξοδο , εμείς ως ΦΟΣΔΑ από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστός ο τρόπος διαχείρισης και η πρόταση των 3 μονάδων και των 2 σταθμών μεταφόρτωσης ήδη επιχειρήσαμε και υπάρχει υπουργική δέσμευση ότι θα δημιουργήσουμε δίκτυο κινητών σταθμών με οχήματα μεγάλης χωρητικότητας προκειμένου να περιορίσουμε το κόστος. Πρέπει να δούμε φυσικά και να εξετάσουμε το τι θα γίνει από σήμερα που μιλάμε έως την ημέρα που θα τελειώσει ο διαγωνισμός και θα είναι ευθύνη της αναδόχου να υποδέχεται τα απορρίμματα των δήμων.»

Ο Γενικός Γραμματέας των ΣΔΙΤ κ. Ματζούφος στην τοποθέτηση του απέδωσε εύσημα: «14 έργα ΣΔΙΤ δημοπρατούνται σε όλη τη χώρα για τα απορρίμματα. Η περιφέρεια Πελοποννήσου ήταν η πρώτη που επιλέχτηκε προσωρινός ανάδοχος με το μοντέλο να ακολουθείται και στα υπόλοιπα. Και εμείς παρακολουθούμε τον διαγωνισμό θα πω ότι ήταν διαγωνισμός που έχει τα εύσημα όλων. Έχει απόλυτη διαφάνεια, με ανοιχτό διάλογο και δίχως κανένα αποκλεισμό. Επελέγη δε ανάδοχος με χαμηλότερη τιμή και υψηλότερη περιβαλλοντική προστασία. Είναι επομένως για εμάς πρότυπος! Απειλούμαστε με πολύ σοβαρά πρόστιμα για χρόνια αδράνεια, το στοίχημα όλων μας είναι να μετατρέψουμε αυτήν την απειλή σε ανάπτυξη. Και το πιο σημαντικό να το μετατρέψουμε στο πλέον περιβαλλοντικό έργο της Ευρώπης. Θέλουμε το έργο αυτό να είναι κόσμημα για την Πελοπόννησο και την Ευρώπη με προϋπολογισμό 150 εκατομμυρίων. Θέλουμε να είναι πρότυπο έργο για όλη την Ευρώπη, απόλυτα περιβαλλοντικό και επισκέψιμο».

Ο Εκπρόσωπος της ΤΕΡΝΑ ο κ. Αγραφιώτης παρουσίασε στην αρχή της εισήγησης του την εταιρία αναφερόμενος σε έργα που έχει αναλάβει μεταξύ αυτών την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ενώ προχωρόντας στην παρουσίαση του έργου είπε: «Το έργο Φιλοδοξεί να λύσει για τουλάχιστον 25 χρόνια το πρόβλημα. διαχείρισης συμβατικών αποβλήτων με περιβαλλοντικά άρτιο τρόπο και οικονομικά. Ο τρόπος είναι μέσω ΣΔΙΤ , το έργο θα κατασκευαστεί σε 24 μήνες. Από τον 10 μήνα η εταιρία θα αναλάβει και τις υπηρεσίες μεταβατικής διαχείρισης

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Η 1 ομάδα αφορά την αδειοδότηση – χρηματοδότηση – κατασκευή – λειτουργία και συντήρηση 3 μονάδων, 3 ΧΥΤΥ και 2 σταθμούς μεταφόρτωσης. Ο διαγωνισμός μας δεσμεύει για υπόλειμμα μικρότερο του 45%, ανακύκλωση συν 35% , και αυστηρά κριτήρια σε οσμές, υγρά κτλ ,
Η ΜΠΕ που κατατέθηκε στο ΥΠΕΚΑ αποδεικνύει ότι οι μονάδες δίνουν τελικά καλύτερα περιβαλλοντικά αποτελέσματα από τις συμβατικές μας υποχρεώσεις.
Είναι ένα έργο που κινητοποιεί μεγάλα ιδιωτικά κεφάλαια, συνεπώς οι τράπεζες που θα δώσουν θέλουν να είναι σίγουρες ότι το έργο θα λειτούργει σωστά για 25 χρόνια , συνεπώς ο έλεγχος είναι τριπλός.
Το έργο κινητοποιεί κεφάλαια ύψους 150 εκ ευρώ, από ΕΣΠΑ ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό
Θεωρούμε ότι τα οφέλη από το έργο πέραν του προφανούς θα βελτιώσουν τους όρους και την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα έχουν οφέλη σε ποιοτική γεωργία και τουρισμό.
Θα προσφέρει ανάπτυξη και θέσεις εργασίας , κατά την διετή κατασκευή η εταιρία θα καλύψει 600 θέσεις εργασίας και στα 25 χρόνια 200 θέσεις μόνιμες στις 3 μονάδες και τους 2 σταθμούς. Θα υπάρχουν βέβαια και παράπλευρες θέσεις όπως οι μεταφορές που θα γίνονται από τοπικούς εργολάβους, η αγοραπωλησία των ανακυκλώσιμων κτλ.

ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Ξεκινάει 10 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, είναι πλήρης και σύννομη διαχείριση δηλαδή ο ανάδοχος η εταιρία που έχουμε ονομάσει «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ» θα πράτει σύμφωνα με το νόμο . οι μονάδες θα είναι αυτές που θα λειτουργήσουν το τελικό έργο. Ο στόχος μας είναι ότι στους χώρους όπου θα γίνουν οι τελικές μονάδες θα δημιουργήσουμε προσπάσματα των τελικών μονάδων για την προσωρινή διαχείριση .
Υποδοχή , διαχωρισμός σε κλειστά κτίρια, κομποστοποίηση , διάθεση και ασφαλή διάθεση σε κύτταρο ΧΥΤΥ που θα δημιουργηθεί το 10 μήνα όταν ξεκινά η προσωρινή διαχείριση.

Η εταιρία προετοιμάζει τον φάκελο του έργου που πρέπει τον Δεκέμβριο να κατατεθεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή για τελική έγκριση. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το πρώτο τρίμην του 2014 η έναρξη εργασιών 30 μέρες μετά και η ολοκλήρωση 14 μήνες μετά την έναρξη της προσωρινής διαχείρισης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αποδείξτε ότι δεν είστε ρομπότ *